  • Data: 2020-11-21 01:48:54
    Temat: Re: PCIe->NVMe, ale z biosem.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-11-20, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Tak, to mało prawdopodobne. Karty RAID, IDE, na PCI, do domowego użytku,
    > kosztowały tak koło 100zł. Możesz narzekać że to nie był RAID, ale
    > zgłaszał się jako RAID w biosie, miał własny konfigurator i działał na
    > pewno jako mirror i przeplot. Ktos mógłby zapytać: co to za RAID na dwa
    > dyski? Ano mógłby...

    Myślę, że dyskusja się zamuliła i udowadniacie sobie
    niepostawione tezy.

    > O takie coś miałem:
    >
    > https://www.ebay.com/c/1071832053

    Chyba każdy miał. Sam mam jeszcze ze 3 :) ale te karty w
    kontekście pierwotnego pytania nie mają żadnego sensu. Sens mają
    dopiero różne, wspomniane SASy na pcie. One, w poczatkach pcie
    raczej tanie nie były. Teraz te starsze, mniej wypasione, jednak
    wciąż oferujące prędkości SATA3 i np. 8 portów są tanie
    (<<200zł), nawet nówki.

    Natomiast zanim pojawiły się tanie karty jak ta powyższa
    ebajowska (i inne "Sil'e"), ale już SATAy, można było kupić nie
    tak znowu cenowo przyjazne, ale wciąż w zasięgu kontrolery z
    RAID z np. 4xSATA. Gdzieś w okolicach 2002-2003 stawiałem swój
    pierwszy NAS na takim ustrojstwie Rocket Raid (HighPoint), a
    wcześniej lub później na jakimś Adaptecu.

    --
    Marcin