  • 1. Data: 2020-11-18 19:49:31
    Temat: PCIe->NVMe, ale z biosem.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest sporo przelotek z m.2 do PCIe. Ale składają się z "niczego" czyli
    to tylko druty do odpowiednich pinów.

    Czy są produkowane jakieś karty tego typu z BIOSem, który pozwala na
    użycie tego w starszych pecetach, które nie potrafią bootować z tego
    typu dysku?

    Tanie oczywiście :D

    Pomysł prawdopodobnie idityczny, ale wola zapytać bo może komuś sie
    obiła o oczy taka.

  • 2. Data: 2020-11-18 20:38:38
    Temat: Re: PCIe->NVMe, ale z biosem.
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-18 o 19:49, heby pisze:
> [...]
    >
    > Czy są produkowane jakieś karty tego typu z BIOSem, który pozwala na
    > użycie tego w starszych pecetach, które nie potrafią bootować z tego

    Nie.

    Bo po co?

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-11-18 20:51:01
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/11/2020 20:38, Irokez wrote:
    > Bo po co?

    Z tych samych powodów co karty RAID które nigdy nie pracowały w trybie
    RAID ;)

  • 4. Data: 2020-11-18 22:32:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-11-18 o 20:51, heby pisze:

    > Z tych samych powodów co karty RAID które nigdy nie pracowały w trybie
    > RAID ;)

    Ale czy karty RAID były tanie?

    Jeśli tak, to proszę bardzo na ten przykład:
    https://highpoint-tech.com/USA_new/series-ssd7103-ov
    erview.htm

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2020-11-18 23:14:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/11/2020 22:32, Irokez wrote:
    > Ale czy karty RAID były tanie?

    Te z okolicy 200x roku tak. Widziałem ich kilka w komputerach zwykłych
    ludzi i służyly do podłczenia dodatkowego dysku. Nie w trybie RAID.

    Innymi słowy czasami posiadanie dziwnego sprzetu w PC może wynikać z
    nakładania się potrzeb pobocznych.

    Ja zastanawiam się jak w komuterze gdzie są tylko 2 porty SATA dodać
    trzeci dysk SSD. Mogę wsadzić tam kartę PCIe->SATA i męczyć się z
    wsadzeniem gdzieś dysku na pająka ale może są karty PCIe->NVMe z BIOSEM
    i to rozwiązuje kilka problemów od reki.

  • 6. Data: 2020-11-19 11:03:30
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-18 o 23:14, heby pisze:

> [...]
    > wsadzeniem gdzieś dysku na pająka ale może są karty PCIe->NVMe z BIOSEM
    > i to rozwiązuje kilka problemów od reki.

    Są serwerowe. Ale to już raczej tylko prawdziwe kontrolery RAID, często
    jeszcze ze sprzętowym cache. Natomiast jak dorwiesz jakieś wykastrowane
    gówienko typu PERC H310, to może się okazać, że w cywilnym komputerze
    nie pójdzie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2020-11-19 12:58:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-19, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jeszcze ze sprzętowym cache. Natomiast jak dorwiesz jakieś wykastrowane
    > gówienko typu PERC H310, to może się okazać, że w cywilnym komputerze

    W jakim sensie, żeby z tego bootować? Bootowania akurat nie sprawdzałem,
    ale odpalałem różne tego typu kontrolery (starszej daty), głównie SAS
    LSI, ale też P410, wszystkie na cywilnych płytach, wsadzone w slot
    grafiki i chodzą bez problemu. Bios kontrolera zgłasza się normalnie
    przy starcie.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2020-11-19 13:27:37
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 18 Nov 2020 19:49:31 +0100
    doszła do mnie wiadomość <rp3qc0$rlv$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :
> [...]
    >typu dysku?
    >
    >Tanie oczywiście :D
    >
    >Pomysł prawdopodobnie idityczny, ale wola zapytać bo może komuś sie

    Nie, ale mogę coś podpowiedzieć.
    Plextor M6e M2 wprawdzie nie jest NVME, ale ma własny bios(wbudowany, zgłasza się w
    POST).
    Zadziała w przejściówce Pci-express x2, będzie sporo szybszy od dysku SATA,
    sprawdzone -
    działa pod W7 na płycie s775.
    Dysk chyba nie do dostania w tej chwili, ale to jedyny działający na starych płytach
    jako
    bootujący(i, z tego co widzę, nie ma następcy, ale nie muszę wszystkiego widzieć)
    Z NVME to najprawdopodobniej nie przejdzie(bootowanie), przynajmniej na starych
    płytach.

  • 9. Data: 2020-11-19 15:03:12
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > W jakim sensie, żeby z tego bootować? Bootowania akurat nie sprawdzałem,

    Temat dotyczu bootowania - więc tak. Ale ja tu nie o tym piszę (verte)

> [...]
    > LSI, ale też P410, wszystkie na cywilnych płytach, wsadzone w slot
    > grafiki i chodzą bez problemu. Bios kontrolera zgłasza się normalnie

    Problem w tym, że na PERC albo w niektórych wynalazkach HP było, że BIOS
    karty się zgłaszał, ale komp nie przechodził POST, zawieszał się na
    twardo lub zgłaszał błąd. Czasem w ogóle nawet nie wstawał do BIOS.
    Nie wiem, jaka przyczyna, może jakiś konflikt adresów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 10. Data: 2020-11-19 20:23:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 19/11/2020 13:27, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
    > Plextor M6e M2 wprawdzie nie jest NVME, ale ma własny bios(wbudowany, zgłasza się w
    > POST).

    Dzięki, to rzeczywiscie interesujące rozwiązanie. Zerknę pod tym kątem
    ,ale nie robie sobie nadziei.