  • 181. Data: 2024-01-04 00:33:13
    Temat: Re: PILNE !! Google Groups zostaną zlikwidowane 15 lutego 2024 roku 273 views Subscribe
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Przestają działać szybciej, niż wiadomość ekspiruje z typowego serwera
    > NNTP? Chyba raczej rzadko. Ja widzę inny problem. Ludzie w Usenecie
    > kleją linki bez opoamiętania, często nawet nie piszą, co tam jest.
    > Strach pomyśleć co by było, gdyby zamiast linków mogli to pakować do
    > załączników. Natura Lucka jest jaka jest, czasem nie ma innej możliwości,
    > jak tylko utemperować ją środkami technicznymi.

    Co Ty chcesz temperować jak nawet nie oglądnąłeś co jest pod tymi
    wszystkimi linkami. No i nie zobaczyłeś linków, których ktoś nie
    opublikował bo nie miał gdzie wrzucić obrazka czy co tam chciał.

    > Skoro się nie przyjęła, to może przydatność znikoma? Nawet teraz kilka
    > osób ma to X-Face ustawione, mój czytnik to pokazuje (na żądanie), ale
    > ja to traktuję wyłacznie jako ciekawostkę. To, że "jednak są na każdym
    > forum" nie jest niczym dobrym -- mnie tylko przeszkadza.

    W czym?

    > W poprzednim wydaniu Google Groups (kilkanaście lat temu była zmiana)
    > były lajki, były wyróżnienia. Też nie wiem po co mi to. natomiast to,
    > że mogę (w Usenecie) wyróżnić *osobę*, dając jej dodatni "score", jest
    > dla mnie nieskończenie bardziej przydatne (może nawet bardziej niż
    > podstawowa funkcja KF).

    Ale dla tej osoby nie jest przydatne. Ona nawet o tym nie wie czy ktoś
    ją czyta czy nie czyta. To jaką ma motywację by się udzielać. Na
    pierwszym lepszym forum taką motywację znajdzie, więc nie będzie tu
    siedział. Proste.

    > W starych GG był też profil użytkownika. Kiedyś przez przypadek,
    > kierowany wyszukiwarką, wlazłem na swój. Spłoniłem się rumieńcem
    > widząc jak wiele tam się nagromadziło gwiazdek czy innych lajków.
    > Kontaktów z Usenetu na maila zawsze miałem sporo. Podaję prawdziwy,
    > inni dają antyspamowe dodatki łatwe do odgadnięcia. Jeśli ktoś ma
    > całkiem fałszywy, to znaczy, że nie chce kontaktów. Profilu też
    > pewnie nie chce.

    Nie, on nie chce stracić kontroli nad wykorzystaniem swojego emaila.

    > To nie jest "ograniczenie i zaszłość", to wynika z fizjologii.
    > Tekstów sformatowanych w wiersze dłuższe niż ok 60 znaków nie da
    > się czytać bez wysiłku. Dla mnie fora, na których każda wypowiedź
    > to najwyżej kilka linijek, za to długa na cały panoramiczny ekran,
    > są całkiem niestrawne.

    I co, dlatego zrobili 76, że według Ciebie jest 60? No raczej nie,
    raczej bez związku. Może tamte monitory miały 80 by szybko czytać. A
    tutaj też o to chodzi? Chyba jak ktoś sobie chce ograniczyć szerokość
    okienka do 60 to ogranicza a nie mówi innym że mają mu robić 60 albo i 76.

    > A jeszcze obok jakiś awatar miga i rusza
    > się cały, nie pozwala na skupienie wzroku na tekscie.

    "Rozmowy przez telefon mają swój urok, nie widać jak ktoś w nosie dłubie"

    > Jestem przekonany, że z powodu tych "drobnostek" Usenet w ogóle
    > został i oparł się zalewowi tych wszystkich forów. Bo jeśli miałby
    > być taki sam jak one, to po co on nam?

    Fora są przede wszystkim dla ich stawiaczy. Oni mają interes by ściągnąć
    użytkowników. Użytkownicy nie widzą alternatywy w grupach dyskusyjnych
    bo by musieli specjalny program zainstalować a mają tylko przeglądarkę.
    Dlatego zablokowanie Google Groups prowadzi do dalszego marginalizowania
    grup dyskusyjnych.

    > Z każdego forum już by dawno nas za to wyrzucili i dali bana do
    > końca świata i jeden dzień dłużej. Doceńmy to.

    Przecież Ty też tutaj zwykle dajesz za to bany i jeszcze się tym
    chwalisz. Akurat się spodobało to nie dajesz. I tak w tej samej sprawie
    jesteś za i przeciw jednocześnie.

  • 182. Data: 2024-01-04 02:53:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    io pisze:

    > Przecież Ty też tutaj zwykle dajesz za to bany i jeszcze się tym chwalisz.

    To znaczy że jak, mocen jestem rzec słowo, a już ktoś do Usenetu pisać od
    tej pory nie może? Nie wiedziałem, że to tak działa! Ale chyba wyjaśniliśmy
    przyczyny upadku, wiemy już dlaczego coraz mniej ludzi tu widać.

    Jarek

    --
    Bujać to my panowie szlachta

  • 183. Data: 2024-01-04 10:21:23
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > To znaczy że jak, mocen jestem rzec słowo, a już ktoś do Usenetu pisać od
    > tej pory nie może? Nie wiedziałem, że to tak działa!

    Robisz co możesz.

    > Ale chyba wyjaśniliśmy
    > przyczyny upadku, wiemy już dlaczego coraz mniej ludzi tu widać.

    Być może.

  • 184. Data: 2024-01-05 18:16:38
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Na I, R oraz C?

    Na ircnet, efnet... w międzyczasie były różne inne polnety itd. Ale ja
    siedzę teraz tylko na pirc.pl.

    --
    Leci mucha, aż tu nagle wpada na drzewo i spada na ziemię. Po chwili
    wstaje, otrzepuje się i mówi:

  • 185. Data: 2024-01-05 18:22:09
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Np. odejście od zasady braku załączników.

    Niektóre feedy nadal tego mocno pilnują. Nie chcą grup binarnych ani za
    dużych postów. Ma to sens. Tylko załącznik załącznikowi nierówny. Kwestia
    skali. Mały obrazek rzędu 100 kB, dołączony do dyskusji, gdy jest taka
    potrzeba, raczej nikomu krzywdy nie zrobi, film 40 MB już by mógł.

    Dla użytkownika to nic, ale w skali serwera robi się tego dużo i czasy
    ekspiracji grup mocno się skracają, dlatego niektórzy twardo stosują
    zasadę "bez binarek".

    Na chmurce pilnuje tego cleanfeed, który ma swoje wyjątki, ale dopóki
    feedy wymagają stosowania cleanfeeda, to nie ma problemu. Przepuści (coś
    małego) to przepuści. Jakby przepuścił coś za dużego, to odbije się od
    limitu rozmiaru artykułu dla tych feedów, które sobie tego zażyczyły.

    Ja nie miałbym problemu z dodaniem grup binarnych, ale na osobnych
    zasadach (osobny spool, osobne feedy, prawdopodobnie dużo mniej niż dla
    grup tekstowych).

    --
    Badam pana i badam, ale wciąż nie mogę dojść przyczyny pańskiej
    dolegliwości. Przypuszczam, że to alkohol...

  • 186. Data: 2024-01-05 19:03:07
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Ja nie miałbym problemu z dodaniem grup binarnych, ale na osobnych
    > zasadach (osobny spool, osobne feedy, prawdopodobnie dużo mniej niż dla
    > grup tekstowych).

    No ale to właśnie chodzi o to, by na zwykłych można było dodać obrazek,
    który notabene zasadniczo załącznikiem (attachement) nie jest tylko
    treścią (inline).

    https://en.wikipedia.org/wiki/MIME#Content-Dispositi
    on

  • 187. Data: 2024-01-05 19:05:40
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Na ircnet, efnet... w międzyczasie były różne inne polnety itd. Ale ja
    > siedzę teraz tylko na pirc.pl.

    No ale ... IRC to jest protokół a to co podajesz to sieci.

  • 188. Data: 2024-01-06 00:56:57
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Ale czy zmieniłeś się naprawdę. Bo to, że w ciągu życia ludzie uczą się
    > znajdować w różnych sytuacjach jest oczywiste.

    Tak, moje podejście do siebie i do innych ludzi zmieniło się odkąd byłem
    nastolatkiem.

    > Tak. Tak wygląda jak tutaj widać. Da się stwierdzić co jest powodem, ale
    > rozwiązać już będzie trudniej. Więc nie podejmuję na razie :-)

    Co było powodem? Bo u mnie wyświetla się dobrze. Właczyłeś pokazywanie
    nagłówków? :)

    > W każdym razie kwestia bezpieczeństwa nie ogranicza się do fizycznych
    > zagrożeń.

    Tak, oglądałem ostatnio takie coś.

    https://www.youtube.com/watch?v=V4L3WxFLgSc

    Przerażające są te wszystkie społeczności. Jak wieśniaki z widłami.
    Przerażające jest to, że stają się one dla kogoś tak istotne, że odbiera
    on sobie życie z powodu tego, co dzieje się w nierzeczywistym świecie.

    > Minęły lata i co z tego zostało.

    Nic, choć starzy wyjadacze pamiętają K.B. :)

    --
    Przychodzi blondynka do lekarza a lekarz mówi:
    - Proszę się rozebrać.

  • 189. Data: 2024-01-06 01:12:26
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > Nikła pomoc. Wszystkie moje nieoczywiste tematy kończą się niczym,

    Ja często dostaję realną i konkretną pomoc. Marny ze mnie elektronik,
    szczególnie w porównaniu z niektórymi wyjadaczami stąd. Poza tym chyba
    każdy ma jakąś swoją niszę, w której czuje się najlepiej. Jak ktoś zapyta
    mnie np. o AVR, to jest duża szansa, że znajdę rozwiązanie. Jak ja zapytam
    o op-ampy, to ktoś, kto zęby na opampach zjadł, pewnie znajdzie
    rozwiązanie. Itd.

    > przykład z brzegu, wyeliminowanie HA na rzecz jakiegoś DCSa. Czytanie
    > innych oczywiście rozwija, ale to jest trochę stwarzanie problemów skoro
    > nie żyję z tych projekcików.

    Ale miałeś jakiś konkretny problem i szukałeś konkretnego rozwiązania?

    > To chyba zawsze jakiś sposób na usuwanie starych artykułów był

    Różne sposoby były (i są), ale odkąd pamiętam standardem na dużych
    serwerach był CNFS. To stary wynalazek.

    > a to nie musi być kwestia miejsca dla artykułów tylko właśnie całej
    > reszty.

    Czyli? Tak naprawdę "cała reszta" to tylko overview i historia. Overview
    się przycina, jak artykuły ekspirują (expireover), historia też sobie
    ekspiruje po skonfigurowanym czasie (/remember/ w expire.ctl).

> [...]
    > zatrzymywały się wirtualki, trzeba było je wznawiać co niedawno stało
    > się niemożliwe, bo od dostawcy nie działa przekierowanie portu routera,
    > dostawca jakieś bajki o tym przekierowaniu opowiada, nie mam czasu na
    > kolejne rozmowy jak udało się to obejść, no ale nieoczekiwanie przestało
    > działać jak byłem na dłuższym wyjeździe z którego musiałem wrócić by
    > wznowić i rozwiązać problem by dało się to robić zdalnie i akurat udało
    > się rozpoznać że powodem zapychania nie jest normalna aktywność usługi
    > tylko brak wykonywania kopii archiwalnej.

    Czyli włączyłeś wykonywanie kopii archiwalnej i wróciło do normy :)

    Ja ten problem z przekierowaniami portów rozwiązałem prywatnym VPNem.
    Jak VPN działa, to mam zdalny dostęp, a generalnie nie ma powodu, żeby
    nie działał. Zdarza się czasem, że jakaś maszyna umrze i przez to umrze
    połączenie z nią, ale zawsze jest jakiś powód. Rozwiązuje się go i więcej
    się nie pojawia.

    > Co by było gdybym miał działającą usługę grup dyskusyjnych ciężko
    > powiedzieć, pewnie jeszcze trudniej byłoby zauważyć w czym jest problem.

    Przychodzą codzienne maile z inn-a ze statusem :)

    > I teraz jak robisz coś jeszcze w życiu oprócz hobbystycznym zajmowaniem
    > się administrowaniem to możesz na to administrowanie w ogóle nie mieć
    > czasu.

    Tak, dlatego np. na kindlowy spam zareagowałem z opóźnieniem. Miałem
    urwanie głowy, znalazłem chwilę dopiero po paru dniach, jak urwanie
    minęło. Ale generalnie bieżące utrzymanie usługi nie jest specjalnie
    czasochłonne.

    > Mam np jakieś stare wersje niektórych usług, które są jakoś załatane,
    > ale już dawno powinienem podnieść do nowych wersji czego nie da się
    > zrobić automatycznie. I znowu, problem nie jest z zasobami fizycznymi
    > tylko z czasem.

    Tak, to jest realny problem.

    > Po co koty inwigilować. One normalnie na wolności żyją. Łażą se po
    > okolicy, wracają i trzeba im tylko umożliwić wejście i wyjście.

    Te są niewychodzące i do tego ciężko chore. Stąd kamery.

    > Nigdy nie wiadomo co spowoduje zablokowanie profilu.

    No właśnie. I nawet nie masz ścieżki odwoławczej.

    > Ale na to, że mój serwer pocztowy znalazł się na jakimś RBLu też nie mam
    > wpływu bo takie są założenia tego RBLa i tylko każdemu co sobie podpiął
    > musiałbym tłumaczyć jaki jest sens tego RBLa.

    A dlaczego się znalazł?

    Ja ostatnio miałem problem z pocztą (maile wychodzące czasem ginęły albo
    trafiały do spamu), ale wydaje się, że (przynajmniej częściowo)
    rozwiązałem (okazało się, że niezgodność nazwy podawanej z EHLO oraz nazwy
    w certyfikacie z revDNS nie podoba się niektórym serwerom).

    Poczta to w ogóle odrębny problem. Moje "IP reputation" jest niskie, bo to
    VPS, i w zasadzie nic nie mogę z tym zrobić oprócz zmiany serwera
    wychodzącego (tylko na jaki?).

    --
    Z dumą szedłem przez miasto łapiąc spojrzenia przechodniów. Popularność?
    Nie. Uroda? Raczej nie. Włączona piła łańcuchowa w moich rękach? Być może...

  • 190. Data: 2024-01-06 01:12:57
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > No ale ... IRC to jest protokół a to co podajesz to sieci.

    Adidas to też firma, a jednak mówi się tak na rodzaj butów :)

    --
    - Czyli zawsze byłaś cicha, grzeczna, słuchałaś poleceń, na wszystko się
    zgadzałaś i nigdy nie denerwowałaś?