  • Data: 2019-09-24 20:16:58
    Temat: Re: POpularność języków programowania ??
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 22/09/2019 22:20, J-23 wrote:
    > Ty Patrzysz na Pascala w obecnym kształcie a ja mówie o jego rozwoju
    > stąd ta różnica

    Jak rozwija się stary jezyk imperatywny możesz zobaczyć na przykładzie
    C++. Nie wiem czy to jest specjalnie interesująca wizja.

    > Podam dwa:
    > KSIP - Krajowy System Informacji Policji
    > SWD - System Wspomagania Dowodzenia
    > Oba są pisane przez Oracle a oni Jave "raczej" znają :P

    Być może poświęcili responsywnośc i zyskali coś innego jak skalowalność,
    bezpieczeństwo czy cokolwiek innego. Ponadto może nie przesadzajmy też
    że Oracle ma hiper programistów. Nie ma, tak samo jak MS, tak samo jak
    Apple itd itp.

    > Popraw mnie oba pisane o ile dobrze pamiętam przez Embarcadero. W
    > Builder pisałem mało ale jak to wygląda tak samo jak Delphi w sensie
    > bugów to ja wole np CodeBlocks

    Narzekasz że nie ma RADów w C++ a tu proszę.

    Co do bugów to Buildera od razu złapałem na popsutych kontenerach std::,
    głupie i trywialne wycieki albo problemy z szablonami. Co jednak nijak
    nie zmienia faktu że jest RAD w C++. Pomijam, że z punktu widzenia
    inżynierii programowania RAD to obecnie nie jest zaleta, no może w
    malutkich firemkach robiących jakieś duperelowate programy do obsługi aptek.

    > I ja nie miał bym nic przeciwko zaprojektować coś takiego w Pascalu
    > tylko że jeszcze lepiej :P

    Po co. Jest C# i Java.

    > Spróbuj np na przeglądarke napisać np aplikacje do montażu filmow i
    > zobaczysz co będzie szybsze. Język dowolny.

    Spróbuj to zrobić w Delphi. Myslę że pierwsze co będziesz szukał w necie
    to jak wrapować API ffmpeg do głupiego Pascala. I zapewniam, znajdzie
    się jakiś miszczu w necie który to już zrobił. W zasadzie znajdzie się
    ich kilku i każdy zrobił to inaczej i u każdego działą tylko połowa.
    Wiem bo takie problemy ludzie piszący zawodowo w Delphi mają.

    > Tylko nie chodzi mi o przetwarzanie gdzieś po za przeglądarką i
    > wywalenie wyniku w przeglądarce. Chodzi mi o pełną konwersje i zastanów
    > sie dlaczego jeszcze takie cos nie powstało

    Ja się nie muszę zastanawiać, tylko sam mówisz że Delhip to db i świata
    poza tym nie ma. No więc Delphi da się w 100% takich zastosowań zamienić
    na JS+server side. Prawdopodobnie studentami na praktykach.

    > A to ciekawe Django da się bez przęglądarki :P? JS też :P?

    Chodzi o to że przeglądarka jest obecnie zawsze jakaś dostepna. To nie
    lata 90. Możesz zakładać że ją masz, podobnie jak pisząc w Delphi
    zakładasz że user ma CPU.

    > Zaczynam sie dowiadywać "cudów na kiju"

    Raczej wymyślać co nie zostało powiedziane.