    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Paliwo jest tak drogie ...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 14 Jun 2021 16:58:01 +0200

    On Mon, 14 Jun 2021 16:11:27 +0200, ii wrote:

    > A jakie to niby miasta były.

    Takie, ze w niedziele kolega juz nie ma komunikacji "na dworzec".

    Ja mam niby 20-25 minut autobusem do dworca. Choc przy dzisiejszych
    remontach to nie wiem czy nie dluzej.
    Ale w niedziele o swicie to on jezdzi co pol godziny.
    Z jakims sensownym zapasem, powinienem celowac na taki, ktory
    przyjedzie z 15 minut przed pociagiem.
    Moze akurat taki bedzie a moze z rozkladu wychodzi 25 minut.

    Ale wiadomo - on moze wypasc z kursu, wiec powinienem lapac ten
    wczesniejszy. Do przystanku mam z 5 minut drogi, ha, ha - piechota z
    bagazami. No ale o swicie korkow nie ma, to moze przyjechac wczesniej.
    Zreszta teraz w pandemii to juz w ogole o rozklady trudno.

    Wychodzi mi na to, ze musze jakies poltorej godziny wczesniej z domu
    wyjsc. Lub od razu dzwonic po taksowke, ale to i tak trzeba rezerwe.

    Tymczasem do autostrady mam 10 minut :-)

    > Dworzec tylko niecentralny bo bliżej było.

    Na niecentralnym nie wszystkie pociagi sie zatrzymuja, i nie w kazda
    strone.

    > No to kasy już nie było.

    Zachodze kiedys na wroclawki dworzec glowny, a tam odnowione kasy w
    stylu retro-western ... wszystkie nieczynne. Informacja tez nieczynna.

    Dopiero sie jakis sokista czy policjant napatoczyl i mowi, ze o tej
    porze to dzialaja kasy z drugiej strony dworca.
    Istotnie, dzialaja, dwie. Kolejka po zboju.
    Sa automaty, tylko najpierw sie trzeba przebic przez wszelakie znizki,
    aby biletu ... nie kupic, bo akurat tego polaczenia to automaty nie
    obsluguja. Ale o tym nie mowia, wiec kolejna strata czasu na proby.

    > Tak, połerbank ale najpierw trzeba bilet kupić. To wcale nie jest tak
    > banalne jak się normalnie samochodem jeździ. Poza tym na wsiach te
    > bilety jakoś można kupić u kierowcy. Tu może by i też się dało kupić w

    No przeciez sie daje ... u konduktora :-)

    > jakimś automacie gdyby człowiek potrafił sobie wyobrazić, że u kierowcy
    > nie ma :-) Jaka jest kwestia, że nie można normalnie kartą płacić w
    > autobusie i kasownik do tego.

    Te w autobusie nie zawsze dzialaja. Nowoczesnosc, panie ...

    let/u-konduktora-w-pociagu.html

    > Jasne, wchodzisz do pociągu i już do komórki, co by tu pooglądać.

    Wczesniej do komorki.
    Albo gdzies przy kasie powinna byc informacja ... ha, chyba nie ma ...

    A tu widzisz - zwyczaje inne :-)

    J.