  • 111. Data: 2017-09-04 12:45:39
    Temat: Re: "Pamięć wewnętrzna" telefonu.
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-09-03 o 13:06, RadoslawF pisze:

    > Raczej tobie.
    > W momencie jak porównując wielkości powołałeś się na baterię do tabletu
    > wielkości telefonu.
    >

    > Pozdrawiam

    Z czego taki wniosek? Porównywałeś baterię tabletu Huawei Ideos7 z
    telefonem Acer Liquid ? Bo ja widzę że gabarytowo są nieomal takie same.

  • 112. Data: 2017-09-04 12:48:26
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-09-03 o 13:10, RadoslawF pisze:

    > Te darmowe instalowane przez producenta to wszystkie biją na głowę.

    Oj, polemizowałbym. Jaka "programowa" przeglądarka niby lepsza od
    zamiennika Opera? Czy funkcjonalnymi można nazwać choćby te nieszczęsne
    menadżery plików instalowane na uprzędzeniu przez producenta?

    > Już ci pisałem.

    > Napiszesz do czego potrzebna ci widoczność plików systemowych w
    > telefonie/tablecie? Bo specem od linuxa/androida nie jesteś, pokazuje
    > to dopytywanie o partycje w sytuacji kiedy ważne są punkty montowania.
    >

    > Pozdrawiam

    A chociażby po to aby wiedzy na temat swojego urządzenia nie szukać w
    internecie. I tu pudło - owszem, do tzw specjalisty (zwłaszcza w temacie
    Android) to mi daleko, ale na co najmniej kilkuset dyskach już
    zakładałem partycję i je formatowałem. Jako ciekawostkę przytoczę
    przykład takiego galimatiasu na dysku że akcie desperacji odwiedziłem
    serwis komputerowy - "fachura" rozłożył ręce i polecił kupić nowy dysk.
    A  jednak we własnym zakresie do ładu, mam go i używam do dzisiaj.

  • 113. Data: 2017-09-04 12:52:53
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-09-03 o 11:39, JoteR pisze:
    > "Trybun" napisał"

    > [...ciach cały bagaż mniej lub bardziej uczonych wywodów...]

    > No i co do tego ma przydzielanie lub nie literki?

    Chyba oczywiste - po dodaniu dysk znowu jest widoczny w oknie "mój
    komputer".

> [...]
    > przydzielonej "literki" (w odróżnieniu od systemowego Zarządzania
    > dyskami czy takiego np. Easeus Partition Master), ale na litość Boską!
    > po takiej operacji *sprawna* karta nie znika automagicznie z pola
    > widzenia Windows, zostawiając po sobie pusty napęd. Nadal jest
    > widoczna zarówno spod Zarządzania dyskami jak i Menedżera urządzeń a
    > także programów "third party". Co sprawdziłem organoleptycznie. Howgh!
    > A to, że akurat u ciebie coś nie działa - do tego już zdążyliśmy się
    > przyzwyczaić.
    > Ale żeby na tej podstawie generalizować?

    Pisząc Windows miałem na myśli okno Mój Komputer/Ten Komputer/Komputer,
    gdzie na ogół większość użytkowników szuka ikon napędów napędów
    podłączonych do komputera. I powtórzę co już pisałem - wkładam kartę SD
    (formatowana wcześniej pod Windows z przydzieloną literką) do napędu
    (laptop Win7) bądź zewnętrznego czytnika (stacjonarny WinXP), oczywiście
    karta widoczna i jest możliwość eksploracji.  Formatuję kartę programem
    MTPW bez przydzielania litery, po skończeniu klikam w okno mój komputer
    a tam okazuje się że napęd z sformatowana kartą najzwyczajniej w świecie
    znikł. Jak juz pisałem - zarówno na laptopie jak i na stacjonarnym napęd
    z tą kartą przestał być widoczny. Na co niby mam się powołać spróbować
    takiego eksperymentu na jeszcze 100 komputerach? O żadnej generalizacji
    z mojej strony nie ma mowy, to raczej ty generalizujesz.

  • 114. Data: 2017-09-04 12:53:37
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-09-03 o 15:06, Animka pisze:

    > Gdzie to sprawdzić czy mam wszystkie prawa na swoim telefonie?
    > Chyba nie wszystkie mam prawa, bo niektórych działających mi na nerwy
    > systemowych aplikacji nie da się usunąć.
    > Jak zrootować telefon?
    >
    > Jeśli chodzi o Twój zasięg w domu to jestem ciekawa czy jesteś w
    > Play-u. Jeśli tak to zmień operatora. W Play-u to często nawet w
    > Warszawie w mieszkaniu nie miałam zasięgu.

    Gdy nie masz jakichś szczególnych potrzeb to lepiej się nie bawić w
    rootowanie.. Korzyści z tego są żadne a szkody mogą być na tyle poważne
    że telefon będzie tylko do utylizacji.

    Tak, w swoim telefonie mam karty Play i Virgin, ale to nie z powodu
    operatora takie słaby sygnał, po prostu najbliższy przekaźnik mam w
    odległości 8km. I  to właśnie jest nadajnik Play. Maszty przekaźników
    innych operatorów są jeszcze dalej.

  • 115. Data: 2017-09-04 13:33:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 4 Sep 2017 02:01:58 +0200, w <59ac97f7$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>,
    ALEX MR <k...@s...us> napisał(-a):

    > Z praktyki te dane?

    Tak. Po 2 tyg. złożyłem pismo o odstąpieniu od umowy.
    Dostałem nowy telefon.
    Play.

  • 116. Data: 2017-09-04 13:40:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 12:45, Trybun pisze:

    > Z czego taki wniosek? Porównywałeś baterię tabletu Huawei Ideos7 z
    > telefonem Acer Liquid ? Bo ja widzę że gabarytowo są nieomal takie same.

    Porównywanie baterii dwu całkiem innych gabarytami i poborem prądu
    urządzeń uważam za bezsensowne. To ty chcesz takich porównań.

    Pozdrawiam

  • 117. Data: 2017-09-04 13:41:42
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 3 Sep 2017 22:13:15 +0200, w
    <59ac6264$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>, "JoteR" <u...@i...eu>
    napisał(-a):

> [...]
    > wynika, że potrzebne jest wygospodarowanie na ten cel dodatkowej fizycznej
    > partycji na karcie pamięci, a ja nie chcę "przenosić" ich na zewnętrzną
    > kartę, tylko na ten obszar pamięci wewnętrznej, który zajmuje "partycja"
    > widoczna przez tablet jako "nośnik USB" a przez inne programy jako
    > wewnętrzna karta SD. W tym obszarze raczej sobie z fizycznymi partycjami nie
    > powalczę...
    > OK., zabieram się za instalowanie na tablecie owego Link2SD a potem
    > "kobył" - głównie map. Zobaczymy, co i gdzie da się "przenieść".

    Widzę, że przyzerowa :)
    Za pomocą systemowego App2SD możesz przenieść aplikacje, ale tylko te
    przystosowane do przenoszenia. Poza tym nie przeniesiesz całej, tylko jej
    fragment (jak duży to zależy od producenta apki).

    Za pomocą Link2SD przeniesiesz całą aplikację wraz z danymi, plikami obb itd.
    ale:
    1) musisz mieć roota (+su)
    2) musisz mieć Link2SD
    3) musisz mieć drugą partycję na karcie sformatowaną w ext2 (lub ext3, ext4 -
    zależy co system wspiera) - to robisz na PC, bo na andku raczej nie da rady no
    i najwygodniej (czyli np. połowa karty w FAT32, druga połowa w ext, obie
    primary. Poradniki szczegółowe dla newbie w necie :)

  • 118. Data: 2017-09-04 13:44:15
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 12:48, Trybun pisze:

    > Oj, polemizowałbym. Jaka "programowa" przeglądarka niby lepsza od
    > zamiennika Opera? Czy funkcjonalnymi można nazwać choćby te nieszczęsne
    > menadżery plików instalowane na uprzędzeniu przez producenta?

    Chyba niewłaściwie mnie zrozumiałeś.
    Miałem na myśli że darmowe instalowane przez producenta urządzenia
    są gorsze od wszystkiego innego.

> [...]
    > serwis komputerowy - "fachura" rozłożył ręce i polecił kupić nowy dysk.
    > A  jednak we własnym zakresie do ładu, mam go i używam do dzisiaj.

    Ale te dyski to jednak pod systemami innymi niż Android czy linux.
    Czyli w temacie tej dyskusji troszkę nie na temat.

    Pozdrawiam

  • 119. Data: 2017-09-04 14:25:10
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-04 o 12:53, Trybun pisze:

    > Gdy nie masz jakichś szczególnych potrzeb to lepiej się nie bawić w
    > rootowanie.. Korzyści z tego są żadne a szkody mogą być na tyle
    > poważne że telefon będzie tylko do utylizacji.
    Tak, masz rację. Ubilam znowu FF bo był aktywny. Wiele aplkacji
    powylączalam, niektóre usunęlam.
    Mam parę aplikacji drukowania w HP i to też wylaczylam jakiś czas temu,
    bo nie drukuje z poziomu telefonu i takie jeszcze inne dla mnie nieistotne.

> [...]
    > operatora takie słaby sygnał, po prostu najbliższy przekaźnik mam w
    > odległości 8km. I to właśnie jest nadajnik Play. Maszty przekaźników

    To rzeczywiście jest problem. Nie możesz tego zgłosic, że zasiegu nie
    masz? Może coż z tym zrobią wreszcie.

    --
    animka

  • 120. Data: 2017-09-04 15:29:35
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 4.09.2017 o 13:33, r...@k...pl pisze:

    > Tak. Po 2 tyg. złożyłem pismo o odstąpieniu od umowy.
    > Dostałem nowy telefon.
    > Play.

    No i zostałeś przyłapany na kłamstwie, wiadomo że Play to dno i metr
    mułu. W przeciwieństwie do Wielkiej Trójcy, gdzie tylko prawda i
    uczciwość panuje ;-)
    A na poważnie dzięki :-) Warto wiedzieć na przyszłość :-) Choć Play to
    nie producent, ciekawi mnie czy ktoś zdołał wygrać z producentem.

    --
    ALEX MR
    "Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę