  • Data: 2021-01-20 21:43:19
    Temat: Re: Panasonic KX-TC 160 buczenie w słuchawce.
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-20 o 20:25, Swift pisze:
    > Stary telefon bezprzewodowy, działał bez zarzutu, lecz od pewnego czasu po
    podniesieniu słuchawki daj się słyszeć silne buczenie (motorowanie) - na moje ucho to
    sieć 50 Hz. Mam w domu dwa gniazdka telefoniczne w różnych pomieszczeniach. Telefon
    podpięty do jednego buczy, a do drugiego pracuje normalnie. Sprawdziłem zasilacz
    (zewnętrzny 9V) wymieniłem kondensatory, również te równoległe do diod w mostku
    prostowniczym, stabilizator scalony też. Brak efektu. Gniazdo telefoniczne, do
    którego wpięty aparat buczy - podłączone jest przewodem, który w tynku, na długości
    ok. 2m, biegnie równolegle i niemal na styk w stosunku do innego przewodu -
    zasilającego gniazdko sieciowe 230V, z którego zasilany jest telefon, co
    prawdopodobnie jest przyczyną buczenia. Jednak trudno ten układ przewodów zmienić.

    > Czy dodanie filtru na linii telefonicznej bezpośrednio przed stacją bazową telefonu
    pomoże ?
    > Jaki filtr ?
    > Jakie inne rozwiązanie ?
    > Wdzięczny będę za sugestie.
    > Pozdrawiam PP.

    Wymień mikrofon.
    Albo rozbierz, i dociśnij metalową puszkę do minusa płytki drukowanej do
    której są kabelki przylutowane, czy tam do druku jest.. nie wiem jak masz.

    --
    Irokez