  • Data: 2021-01-21 19:51:41
    Temat: Re: Panasonic KX-TC 160 buczenie w słuchawce.
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-01-21 o 19:21, Swift pisze:

    > Telefon kupiony w Polsce. Przewody idące do gniazdek telefonicznych dwużyłowe.
    Gniazadka telefoniczne "nowego typu" ze złączem RJ. Obok telefonu od dawna stoją TV
    i dekoder UPC, oba wyłączałem dla sprawdzenia i nic telefon dalej buczy. Innych
    mikrofal itp. brak. Przyczyna jednak prawdopodobnie leży w samym aparacie, stacja
    bazowa lub słuchawka.

    To jest stary dobry 20-letni analogowy Panaś, zwykłe trafo sieciowe bez
    wodotrysków.
    Tak zerkam, w telefonie jest stabilizator 9V dla układu ładowania
    baterii i 6V do zasilania elektroniki. Na zwykłych tranzystorach i
    diodach zenera.
    Strona liniowa to również standard konstrukcja. Prostownik i tranzystor
    liniowy załączany transoptorem, transformatorki separacyjne dla RX i TX
    oraz detekcja dzwonienia na szeregowym kondensatorze i transoptorze.
    mówisz wymieniałeś kondensatory (przy stabilizatorze 9V na Q401 mamy
    C402, przy stab. 6V mamy C404, C406 i C405).

    Słuchawka zepsuta buczała by cały czas bez podłączonej linii.

    Musi się niezła pętla robić na tych kablach do "buczącego" gniazdka
    i/lub być opór po drodze że jest buczenie.

    Jeśli są równolegle połaczone, to podłącz telefon tam gdzie buczy,
    "podnieś" słuchawkę (znaczy jakbyś miał wybierać numer, sygnał z
    centrali) i zmierz napięcie jakie masz na stykach w tym gniazdku i
    tamtym co nie buczy. Jak masz różne (znaczy na buczącym mniejsze, na
    sprawnym większe) to masz problem z kablami.

    --
    Irokez