eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPękające szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?Re: Pękajšce szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.wp.pl!not-for-mail
    From: "Mateusz Nowaczyk" <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Pękajšce szyny - siła natury, czy niedbalstwo ?
    Date: Thu, 8 Jan 2009 21:43:01 +0100
    Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Lines: 33
    Sender: m...@c...neoplus.adsl.tpnet.pl
    Message-ID: <gk5oer$8l9$1@news.wp.pl>
    References: <gjvndh$p6e$1@inews.gazeta.pl>
    <n...@4...com>
    <1...@r...googlegroups.com>
    <gk5a6u$6td$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@b...googlegroups.com>
    <gk5gcq$dg1$1@inews.gazeta.pl> <gk5h92$inv$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cnm212.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.wp.pl 1231447323 8873 83.31.166.212 (8 Jan 2009 20:42:03 GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Jan 2009 20:42:03 +0000 (UTC)
    X-Organization-Notice: Organization line has been filtered
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Original-Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:22489
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <...@...c> napisał w wiadomości
    news:gk5h92$inv$1@inews.gazeta.pl
    > WM pisze:
    >> Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):
    >>> A przy 85K wyjdzie 230MPa. Niedużo. Żeby urwać nie wystarczy.
    >>>
    >>
    >> Szyn nie kładzie się w skrajnych temperaturach,
    >> dlatego naprężenia w zimie mają inny znak niż w lecie.
    >> Zamiast 230MPa można przyjąć +A MPa i -B MPa (gdzie A+B=230MPa).
    >
    > Ja mam prywatną teorię spiskową że trochę to naprężenie w maksimach
    > maleje z czasem przez pełzanie, przesuwając poziom średni w którąś tam
    > stronę. Ale, jak wcześniej napisałem, przy takim dużym przekroju jak
    > szyna kolejowa, to raczej pomijalne, o ile w ogóle zachodzi, bo nikt
    > nie bada pełzania w niskich temperaturach (a fortepiany spokojnie się
    > rozstrajają).

    Pełzanie i wyboczenia (przesunięcie w bok na łukach) to są awarie
    najczęściej uniemożliwiające jazdę. W normalnych warunkach nic nie ma prawa
    się ruszyć, poza wzdłużnym przesuwaniem szyny w mocowaniach, a i to tylko
    tam, gdzie to jest specjalnie umożliwione (na mostach)

    Polecam D1: http://kolej.krb.com.pl/d1/d1.htm

    Jeśli chodzi o pęknięcia - zwróćcie uwagę, gdzie one występują, i jaki tam
    jest stan toru. Dalekobieżna część warszawskiej średnicy to przecież
    ruina...

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Nowaczyk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: