    From: trybun <C...@j...cb>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Piec EKCO LN3
    Date: Tue, 19 Oct 2021 12:09:44 +0200

    W dniu 17.10.2021 o 13:44, Uzytkownik pisze:

    > Ten bolec to najprawdopodobniej wyłącznik/bezpiecznik termiczny. Para
    > nie powoduje jego wyłączenia, ale przegrzanie kotła. Skoro doszło do
    > przegrzania to znaczy, że masz spierniczoną instalację i podłączenie
    > kotła. Poza tym skąd ta para w kotłowni?

    Wewnętrzne śledztwo na 99% wykazuje błąd czynnika ludzkiego. Moja
    instalacja grzewcza to taka hybryda, czyli podłączone do instalacji
    wodnej dwa piece, elektryczny i kopciuch, gdy sie używa jednego z nich
    to obieg trzeba regulować zaworami. Domownicy napalili w kopciuchu ale
    nie otworzyli zaworu obiegu dla niego, nie mając obiegu woda w kopciuchu
    zaczęła sie gotować i wtedy otworzyli zawór, wrzątek poszedł na piec
    elektryczny i wywalił wyłącznik/bezpiecznik. Nikt się nie przyznaje, ale
    tak to najprawdopodobniej wyglądało.

    Skąd para, w kotłowni jest taka staromodna pralnia z kotłem do
    wygotowywania, tak ze czasem jest tam jak w saunie.