  • 1. Data: 2021-10-17 12:26:39
    Temat: Piec EKCO LN3
    Od: trybun <C...@j...cb>

    Ma ktoś tytułowy piec elektryczny (albo cos podobnego), albo chociaż się
    orientuje jak do tej chlery się dobrać, czyli chociażby włączyć,
    zresetować itp? Zainstalowany jakieś 2-3 miesiące temu, nowka sztuka, a
    tu dzisiaj wydaje się być martwy. Nie reaguje na nic, wyswietlacz się
    nie świeci.

  • 2. Data: 2021-10-17 12:29:32
    Temat: Re: Piec EKCO LN3
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-10-17 o 12:26, trybun pisze:

> [...]
    > zresetować itp? Zainstalowany jakieś 2-3 miesiące temu, nowka sztuka, a
    > tu dzisiaj wydaje się być martwy. Nie reaguje na nic, wyswietlacz się

    Zasilanie ma? może zasilacz padł.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2021-10-17 12:50:37
    Od: trybun <C...@j...cb>

    W dniu 17.10.2021 o 12:29, Janusz pisze:

    > Zasilanie ma? może zasilacz padł.

    Teraz dopiero sprawdziłem, - ma zasilanie i chyba problem się rozwiązał
    w bebechach jest taki nieoznaczony miedziany bolec, przy sprawdzaniu
    prądu go wcisnąłem i piec ożył! Czas pokaże czy wszystko z piecem już
    jest ok. bo zdaje się zaszkdziła mu para wodna której w kotłowni było
    sporo i to najprawdopodobniej było przyczyną wywalenia tego bolca który
    przypuszczalnie jest bezpiecznikiem. Tymczasem wszystko chyba jest w
    porządku bo nie ma błędów na wyświetlaczu.

    Dzięki za zainteresowanie sprawą i pośrednio za pomoc bo gdybyś się nie
    odezwał to chyba nawet nie ściągnąłbym obudowy...?

  • 4. Data: 2021-10-17 13:44:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-17 o 12:50, trybun pisze:

> [...]
    >
    > Dzięki za zainteresowanie sprawą i pośrednio za pomoc bo gdybyś się
    > nie odezwał to chyba nawet nie ściągnąłbym obudowy...?

    Ten bolec to najprawdopodobniej wyłącznik/bezpiecznik termiczny. Para
    nie powoduje jego wyłączenia, ale przegrzanie kotła. Skoro doszło do
    przegrzania to znaczy, że masz spierniczoną instalację i podłączenie
    kotła. Poza tym skąd ta para w kotłowni?

  • 5. Data: 2021-10-17 23:18:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > przegrzania to znaczy, że masz spierniczoną instalację i podłączenie
    > kotła. Poza tym skąd ta para w kotłowni?

    bo ma spierniczoną instalację i podłączenie kotła

    BP, NMSP :))

    Avast.

  • 6. Data: 2021-10-19 12:09:44
    Od: trybun <C...@j...cb>

    W dniu 17.10.2021 o 13:44, Uzytkownik pisze:

> [...]
    > przegrzania to znaczy, że masz spierniczoną instalację i podłączenie
    > kotła. Poza tym skąd ta para w kotłowni?

    Wewnętrzne śledztwo na 99% wykazuje błąd czynnika ludzkiego. Moja
    instalacja grzewcza to taka hybryda, czyli podłączone do instalacji
    wodnej dwa piece, elektryczny i kopciuch, gdy sie używa jednego z nich
    to obieg trzeba regulować zaworami. Domownicy napalili w kopciuchu ale
    nie otworzyli zaworu obiegu dla niego, nie mając obiegu woda w kopciuchu
    zaczęła sie gotować i wtedy otworzyli zawór, wrzątek poszedł na piec
    elektryczny i wywalił wyłącznik/bezpiecznik. Nikt się nie przyznaje, ale
    tak to najprawdopodobniej wyglądało.

    Skąd para, w kotłowni jest taka staromodna pralnia z kotłem do
    wygotowywania, tak ze czasem jest tam jak w saunie.