  • 31. Data: 2020-06-15 17:58:56
    Temat: Re: Piękna orka elektryków :-)
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 16:08, K pisze:

    > No wiec ja na razie nie rozwazam kupna bo dwa czasem trzy razy w roku
    > jezdze do Polski po drodze zahaczajac o jakies wakacje gdzies w EU,

    I rozumiem, że jak wtedy zapłacisz o 10 zł więcej za 100 km, to Ci się
    budżet rozsypie?
    Bo tego że w pozostałych 11 miesiącach oszczędzałeś 40 zł dziennie, już
    pod uwagę nie można wziąć?

  • 32. Data: 2020-06-15 18:00:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 16:24, viktorius pisze:
> [...]

    Ale moce zabezpieczeń nie te.
    I jak ładowanie podłączy kilku naraz, to na bank wylecą korki w całym
    kompleksie.

  • 33. Data: 2020-06-15 18:06:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 16:48, Jacek Maciejewski wrote:

    > Policz sobie sam. Znajomość obsługi googla i tabliczka mnożenia
    > wystarczy.

    No wychodzi, ze przy obecnym zacienieniu, nachyleniu i kierunku,
    musialbym zainwestowac ok 40tys PLN w instalacje 6kWp i zaoszczedzilbym
    rocznie 1800PLN nie majac dodatkowego odbiornika w postaci auta
    elektrycznego. O ile instalacja tej wielkosci mi sie zmiesci na dachu.
    Chyba sie nie skusze ale myslami jestem z ludzmi, ktorzy mieszkaja w
    blokach i nie maja takich mozliwosci.

  • 34. Data: 2020-06-15 18:08:57
    Od: K <n...@e...com>

    On 15/06/2020 16:58, Cavallino wrote:

    > I rozumiem, że jak wtedy zapłacisz o 10 zł więcej za 100 km, to Ci się
    > budżet rozsypie?
    > Bo tego że w pozostałych 11 miesiącach oszczędzałeś 40 zł dziennie, już
    > pod uwagę nie można wziąć?

    Nie, bo nie chce miec auta o wartosci 90tys PLN, ktore bedzie stalo 90%
    czasu na ulicy. Poza tym nie lubie robic 1500km w 3 dni.

  • 35. Data: 2020-06-15 18:39:23
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Radosławie, długo tak będziesz strugać głupka? Jak mieszkasz na 8, to
    > organizujesz spółkę cywilną złożoną z lokatorów w tej samej sytuacji.
    > Dostajecie pomoc finansową od miasta i instalujecie sobie pod blokiem
    > własne ładowarki z ceną prądu jak już mówiłem. Dodatkowo zarabiacie na
    > lokatorach którzy nie byli tak bystrzy. Ale widzę że wolisz sobie
    > poskamleć niż pomyśleć. A poza tym, kto powiedział że każdy ma mieć
    > samochód? Nawet w ameryce tak nie ma. Jak mieszkasz w bloku to chodź
    > piechotą albo postaw czy kup sobie dom. Ewentualnie kup sobie
    > hulajnogę:)

    Jacusiu u mnie w bloku nie będzie chętnych na taką spółkę.
    Robisz z siebie głupka, a podwójnego za oskarżanie o to innych.

    A że na samochód mnie stać to go mami używam. I nie przejmuje
    się opiniami kretynów wmawiających mi że skoro jestem tylko
    mieszkańcem bloku to mam chodzić piechotą lub uskładać na dom.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2020-06-15 18:48:03
    Od: K <e...@s...com>

    On 15/06/2020 17:06, K wrote:

> [...]
    > elektrycznego. O ile instalacja tej wielkosci mi sie zmiesci na dachu.
    > Chyba sie nie skusze ale myslami jestem z ludzmi, ktorzy mieszkaja w

    Poza tym od marca oboje pracujemy z domu wiec samochodem dziennie robie
    4km zamiast prawie 100km. Po pandemii oboje bedziemy pracowali 3 dni w
    tygodniu z domu.

  • 37. Data: 2020-06-15 19:00:23
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jun 2020 18:39:23 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Jacusiu u mnie w bloku nie będzie chętnych na taką spółkę.

    Ja też bym z tobą spółki nie zrobił :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 38. Data: 2020-06-15 19:11:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 15-06-2020 o 11:56, T. pisze:

    >Hybryda to badziew, a nie żadna elektryfikacja.
    >Połączenie wszystkich wad obu napędów.
    >Ściema dla naiwnych.
    >Albo zwykły elektryk z szybkim złączem, albo nie ma co sobie głowy
    >zawracać.

    Czemu ?
    Gdybym nie mieszkal we Wroclawiu, to moglbym codziennie po miescie na
    prad popylac.
    I nawet nieduza bateryjka by mi wystarczyla.

    I nie balbym sie trasy. Ani tego, ze mi sie bateryjka skonczy. I nie
    musialbym ladowac po galeriach po 2 zl/km.
    I mialbym automat w standardzie, a moze nawet naped na 4 kola.
    I maly dopalacz przy wyprzedzaniu ...

    J.

  • 39. Data: 2020-06-15 19:35:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-15 o 17:57, Cavallino pisze:

    > Codziennie używanego?
    > Policzmy koszty takiego ładowania:
    > 20 kWh*30*12=7200 kWh*0,5 zł=3600 zł rocznie
    >
    > Za realne 8 tys zł kupisz solary które wyprodukują prawie połowę tego
    > zapotrzebowania, czyli oszczędzą 1800 zł rocznie.
    > Czyli zwrócą się w 5 lat.

    A to się tak bezpośrednio liczy, w sensie kilowatogodzinowym tylko?
    Czy prąd z solara, żeby ładował skutecznie to nie musiałby jakoś
    przetransformowany zostać? (czyli ze stratami)
    Pytam, bo nie znam się dobrze na elektryczności.
    Czuję podświadomie, że parametry prądu uzyskane z instalacji solarnej
    wymagałyby do przeniesienia tych kilowatów na akumulator pojazdu
    jakiegoś długiego czasu. Na tyle długiego, że zakłócałby normalny
    rytm użytkowania samochodu.

  • 40. Data: 2020-06-15 19:42:03
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-06-2020 o 19:11, J.F. pisze:

    > Czemu ?

    Było powyżej.

    > Gdybym nie mieszkal we Wroclawiu, to moglbym codziennie po miescie na
    > prad popylac.
    > I nawet nieduza bateryjka by mi wystarczyla.

    A potem byś smażył takie teksty jak wyżej....