  • Data: 2019-07-10 20:55:42
    Temat: Re: Pieszy ma pierwszeństwo przed pasami?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.07.2019 o 09:42, LordBluzg(R) pisze:

    > Prawie się zgodzę :) jest tylko jedno "ale". Wobec ostatniego raportu i
    > statystyk gdzieś/kogoś trzeba wystraszyć, skoro giną ludzie na
    > przejściach.

    Do "straszonka" to są bardziej adekwatne przykłady dostępne od ręki.
    Uznawanie za sprawców de facto niewinne osoby przynosi raczej skutek
    przeciwny. Skoro jadę 60, mam zielone światło i nadal jestem winny, to
    chuj z tym - po co się starać. Prawo i wyroki muszą być rozsądne, żeby
    przynosiło rozsądne skutki. Każde odchylenie od tego prowadzi do
    absurdów i jest przeciwskuteczne.

    BTW sądy nie są od "straszenia" i przynajmniej w teorii powinny się
    trzymać litery i ducha prawa a nie jakiegoś tam aktualnego celu władzy.

    > Zobacz ile musiało być zmian w prawie, żeby zmniejszyć
    > ilość pijanych za kierownicą i jakie kary, łącznie z uznaniem że to
    > przestępstwo a nie wykroczenie. Problem pijanych nadal jest a problem

    Nie jest - jesteśmy zapewne w czołówce... trzeźwych na drodze. Mamy
    absurdalnie niskie limity właściwe dla ludzi poradzieckich i skandynawów
    - ci ostatni mają po prostu specyficzne podejście do alko.

    --
    Shrek