    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Platforma pod wirtualizer
    Date: Mon, 15 Feb 2021 22:05:53 +0100

    W dniu 2021-02-15 o 14:19, Michal Lukasik pisze:

    > A co planujesz na tym wirtualizować?
    >
    > Sam miałem u-rack najpierw w garażu później na strychu a w nim prócz
    > innych gratów HP ML330 (E5645, 128GiB ECC RAM, 8*2TB SAS) z Proxmoxem. W
    > którymś momencie wymyśliłem sobie, że dodam do klastra drugi node na HP
    > N52L (16GiB ECC, 4*4TB SAS + 2*SSD na jakieś bazy danych i inne duperele
    > wymagające szybkiego dostępu), który będzie działał nocą gdy wydajność
    > moich wirtualek nie jest kluczowa. Przez pewien czas działało to
    > równolegle. Później zacząłem właczać smoka ML330 tylko w dzień (prąd z
> [...]

    Mój "smok" to PowerEdge, 2xXeon, 2x HotSwap zailacze, 6xSAS+2xSATA.

    Bydle na tyle ciężkie, że jak go mam przenieść, to wyjmuję zasilacze i
    wyjmuję dyski.
    Poza tym mam jeszcze IBM ThinkServer, Fujitsu Econel i jakiś mocny
    workstation. Są jeszcze stare Compaq na SCSI, ale to już tylko eksponaty
    muzealne. Oraz kilka pc z Win od 95 do Win7.

    Chcę zwirtualizować WinXP, Win7, Win10 i Win 2012R2 oraz ubuntu na stałe
    oraz czasowo dodatkowe środowiska testowe - co jakiś czas potrzebuję
    sprawdzić albo mniej mi znaną dystrybucję linuksa, albo coś
    windowsowego. Albo odtworzyć środowisko klienta z serwerem i stacjami.

    Pod serwer MS-SQL mam dedykowany pc z i7, ale już rzadko na nim robię,
    bo mam mocnego laptopa, dla którego kilka maszyn wirtualnych to nic.

    Natomiast wirtualizer powinien działać cały czas. Teraz PowerEdge
    włączam z zewnątrz za pomocą chwilowego odcięcia zasilania przez
    gniazdko sterowane WiFi, ale na nim mam tylko Win 2012R2.

    Dzięki za wskazówki. Serwerów HP nie lubiłem, ale że jestem
    pragmatyczny, to nie znaczy, że nie poszukam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam