    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Platforma pod wirtualizer
    Date: Wed, 17 Feb 2021 11:30:01 +0100

    W dniu 2021-02-16 o 23:03, Michal Lukasik pisze:

    > Mi się HP po prostu trafiły za bezcen. Wybór był mniej więcej albo krata
    > piwa samemu albo z kolesiem, któremu pomogę zrecyklingować HP-eki. ;D
    > Na początek na Twoim miejscu przetestowałbym na tym co masz.
    > Ponadto dużo tych windowsów ;D - może zamiast Proxmox lepszym wyborem
    > będzie Hyper-V? AFAIK potrafi odpalać windowsy w kontenerach - chyba
    > docker jest w to zamieszany. Nie wiem dokładnie bo nie używam Hyper-V.
    > W moim przypadku dużo mogłem oszczędzić bo prawie wszystkie serwery to
    > Linux więc naturalnym wyborem była instalacja kontenerów. Przez moment
> [...]

    Dzięki za cenne wskazówki.
    Serwery też mam "zdobyczne", praktycznie gratis.

    Teraz testowo włączyłem Della. Kupa hałasu i 480W poboru prądu, jak w
    zasadzie nic jeszcze nie robi. Poza tym trochę za mało RAM - tylko 48GB.

    Jeszcze mam pytanie odnośnie ProxMoxa: jak znaleźć fizyczny plik, w
    którym siedzi wirtualka? Coś jak pliki *.VDI czy *.VHD w VBox? Chodzi mi
    o zarchiwizowanie takiego pliku i ewentualne podpięcie pod innego ProxMoxa.

    U mnie zresztą jednym z głównych problemów jest brak dobrego wyjścia na
    świat: mam LTE t-mobile ze stałym IP, ale transmisja pływa, duże pingi.
    Jak mam do ściągnięcia/wysłania bazę od klienta, to trwa to dość długo.
    Ciężko się pracuje na zdalnych pulpitach, czasem nawet problemy z
    zapięciem VPN.
    Najciekawsze (i najgłupsze) jest to, że przez moją działkę idzie
    światełko UPC i są skrzynki na słupach. Domy po drugiej stronie ulicy są
    podpięte do światełka.
    Natomiast betony w UPC twierdzą, że "brak możliwości technicznych".

    Ma ktoś znajomych monterów UPC w okolicach Pruszków-Milanówek?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam