  • Data: 2021-07-15 09:11:06
    Temat: Re: Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13.07.2021 13:47, Roman Tyczka wrote:
    > Nie będę komentował Twojej głowy i co do niej przychodzi. Ale dorzucę
    > pod rozkminę dwa fakty, może głowa skorzysta:

    Oczywiście że napisałem to z przekąsem.

    > - domów nie budujemy co kilka lat, raczej co kilka dekad, więc i kable
    > lepiej położyć raz, a nie dwa razy

    Pewnie że lepiej rzeczy robić raz a dobrze niż wiele razy poprawiać. Ale
    kładzenie nawet dzisiaj 5e zamiast 6a czy 6, nadal nie jest złym
    pomysłem. Zacznijmy od tego że typowy użytkownik będzie chciał mieć po
    prostu Internet w telefonie. A do tego żaden przewód mu nie potrzebny.
    Nawet jeżeli przewód doprowadzający Internet do routera WiFi będzie po
    5e, to jeszcze naście lat zanim ten telefon (i router) będą w stanie się
    komunikować z taką prędkością (u typowego domownika), a z dużym
    prawdopodobieństwem ten router będzie podłączony po prostu bezpośrednio
    pod światłowód.

    A gdy już ktoś doradza innym droższy przewód, to niech też doradzi że
    potrzebne będzie droższe urządzenie, które będzie zużywać więcej prądu...

    > - różnica w cenie między kat 5e a kat 6 jest znikoma w domowych metrażach

    Ujście do kanalizacji też można dać w każdym pomieszczeniu, koszt rury
    50mm znikomy w domowym metrażu (może się przydać np. do przyszłej
    klimatyzacji). To samo z dodatkowym przewodem na 12V do oświetlenia -
    będzie można jak coś zrobić proste zasilanie z akumulatora. Można też
    położyć do każdego pomieszczenia przewód od domofonu - nigdy nie wiadomo
    gdzie przyda się słuchawka.

    I można tak jeszcze dużo "przydasiów" wymieniać lub po prostu coś
    zaplanować/założyć i ten plan wykonać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz