  • Data: 2021-07-15 10:24:39
    Temat: Re: Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13.07.2021 23:29, heby wrote:
    > Siedzi więc sobie router 4G na strychu, ledwo słyszalny w salonie,
    > wyciągający 1/100 mojego pasma. Przyszła praca zdalna i jest płacz,
    > lament i organizowanie pracy na schodach na strych.

    Wydaje mi się że generalizujesz na podstawie anegdoty. Mój sąsiad nie
    kład żadnych przewodów. Gdy wspólnie podłączaliśmy światłowód to
    doprowadził go do rogu salonu, z zewnątrz wszedł do listwy
    przypodłogowej, a stamtąd do routera. Ponieważ nauka zdalna miewała
    problemy, to od routera listwami pociągnął skrętkę do dwóch pokoi i
    chłopaki mają taki Internet jakie światełko.

    Analogicznie da się zrobić, gdyby kiedyś w życiu potrzebne byłyby
    większe transfery. Jak widzisz, już bardziej zasadne wydaje się
    marudzenie, że kanalizacji do każdego pokoju nie doprowadziłeś ;-)

    > Sprzęt nie jest problemem, wysycam w domowych zastosowanie pełny 1Gb,
    > problemem jestem ja i moje, delikatnie odbiegające potrzeby od

    Widzę że wiesz czego potrzebujesz i nie będę z tym dyskutował. Zwrócę
    tylko uwagę - żebyśmy się rozumieli w tym punkcie - mnie nauczono że
    "wysycenie" łącza, cpu, gpu itd. oznacza średnie użycie (w przedziale
    czasu) na poziomie >= 80% a nie "piki". Masz non-stop transfer po sieci
    na poziomie ~800Mbps? ;-)

    > suwerenowych, wymysły routingowe. Mam pod główny router podpięte 4
    > źródła netu: światełko, link radiowy innego dostawcy, wifi spinajace się
    > z moim telefonem awaryjnie i jak wszystko padnie ,to Aero2 na USB. I dla
    > takich świrów jak ja, nikt nie produkuje gotowców, pozostaje rękodzeło
    > ze złomu.

    A jaki gotowiec byś chciał? OpenWRT za 40zł -
    https://allegro.pl/oferta/repeater-3xusb-wzmacniacz-
    sygnalu-wifi-300mb-s-wps-6495160717

    Ustawisz:
    - link radiowy innego dostawcy
    - Aero2 na USB
    - światełko poprzez jeden z portów LAN i
    https://allegro.pl/oferta/tp-link-tl-fc311b-20-singl
    e-mode-wdm-konvertor-1-10775648586

    - wifi spinajace się z telefonem awaryjnie

    Nie wiem po co "spinać" z WiFi. W telefonie ustawiasz taki sam SSID,
    hasło i jak sam napisałeś "awaryjnie" kładziesz telefon obok routera.
    Wszystko co po WiFi działa dalej.

    Akceptowalne?

    --
    Pozdrawiam,