    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 15 Feb 2022 06:06:29 -0800 (PST)
    Subject: Re: Płytka z SPI + Ethernet?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 15 lutego 2022 o 13:59:13 UTC+1 M M napisał(a):
    > Ethernet jest już "pod ręką" (na maszcie switch CRS318-16P-2S+OUT do którego
    dochodzi zasilanie i światłowód, a wychodzą porty Ethernet z PoE do wyboru 24V lub
    48V).
    > 3 osie * 12 bitów * 3200 * 10/8 (start+stop) = 144 kb/s + coś by rozpoznać początek
    ramki, RS485 musiałby mieć "niestandardową" prędkość (powyżej 115200 co pewnie jest
    max dla tanich przejściówek z USB - choć może się mylę, trzeba by sprawdzić).
    > Obróbka najchętniej w bardziej przyjaznym miejscu (kolejna maszyna wirtualna na
    serwerze, jedna dla 2 czujników w 2 lokalizacjach), to co na górze najlepiej jak
    najprostsze i bezobsługowe (sam tam nie wejdę tylko zlecam komuś).

    No tak, bliski ethernet robi wręcz "big russian" "golden hammer".
    Chociaż utrudnia w wielu innych miejscach (co właśnie czyni go "golden hammerem") -
    począwszy od zasilania.
    Dyskusja robi się więc nieco akademicka niestety.
    Ew. do przemyślenia jeszcze sprawdzenie, czy może w tej skrętce, która idzie do
    switcha, nie ma przypadkiem 2 par wolnych (bo 100Base-TX) - starczyły by na RS-485 i
    zasilanie z dołu (choć dawanie 3,3V z dołu to i tak słabo, jakaś przetwornica czy coś
    stabilizator na górze będzie pewnie niezbędne - hmm, w sumie mając z 24V POE też
    można dać stabilizator - choć taki moduł z W5500 zżera 100mA z 5V - moduł ma
    wbudowany stabilizator na 3,3V, ale nie wiem, jak sprawny, nie sprawdzałem, ile żre
    zasilany bezpośrednio z 3,3V - więc trzeba zapewnić odprowadzenie ciepła do obudowy).
    Tanie przejściówki USB (no dobra, z RS232C a nie RS485 ;), przynajmniej pod Linuxem,
    spokojnie sobie radzą z 230400bps, a chyba 460800bps też testowałem.
    Zaś sama ATmega bez problemu realizuje mi na 819200bps łączność w sieci domofonów z 6
    jednoczesnymi rozmowami na jednej parze RS485 (oprócz tego sampluje, odgrywa i
    realizuje protokół komunikacji - oraz jeszcze drugi na drugim UART).