    Subject: Re: Podłączenie linii telefonicznej w 2020 roku
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Sun, 6 Dec 2020 22:08:49 +0100

    On 06.12.2020 11:24, ToMasz wrote:

    > normalnie, dwie długie anteny, mocowane tak aby się "widziały" i w okół
    > "widzenia" miały trochę przestrzeni. ale jak masz pomiędzy drzewa, to
    > bezlistne suche, będą trochę przeszkadzały. mokre zarośnięte - mocno.
    > poszukaj na YT gościa który robił takie eksperymenty.

    Bardziej chodziło mi o nazwę konkretnego urządzenia, bo w dzisiejszych
    czasach "antena WiFi" to często tak naprawdę kompletny access point,
    zintegrowany w jednej z obudowie z anteną. I w sumie ma to sporo sensu.
    W dawnych czasach popularności sieci radiowych typowym rozwiązaniem było
    instalowanie antena na kominie i prowadzenie 10m kabla do pokoju z
    komputerem, gdzie podłączało się go do karty WiFi. Starty na kablu były
    znaczące.
    Już więcej sensu ma doprowadzenie skrętki ethernetowej do takiego access
    pointa...

    > Na tej grupie: pociągnij zasilanie do drzewa. wysoko umieść budkę dla
    > ptaków w niej "wzmacniacz" (bridge, extender) wifi. będzie działać dużo
    > lepiej.

    Wiesz, nie mam skąd podciągnąć tego zasilania. Pomiędzy domami są pola i
    kawałek sadu. Musiałbym wkopać w ziemię jakieś 100-150 metrów kabla
    elektrycznego, a gdybym już to robił, to dużo bardziej opłacałoby mi się
    wykopać trochę więcej i puścić światłowód. Poza tym jest jeszcze jeden
    problem - o ile ziemia między domami jest albo moja albo rodziny którą
    chciałbym podpiąć, to drzewa pechowo już nie stoją na moim terenie, ale
    chyba na państwowym...

    > ToMasz
    > ps. ponawiam pytanie. czyje to drzewa i w jakej odległości stoją od Was

    Jedno drzewo stoi dość blisko mojego domu, na moim terenie. Jednak jego
    ścięcie nie wchodzi w grę z powodów sentymentalnych. ;)
    Zresztą ono chyba nie będzie stanowiło problemu, bo raczej nie stoi
    bezpośrednio na linii między domami. Bardziej problematyczny jest
    zagajnik stojący w jakichś dwóch trzeci drogi, z tego co pamiętam na
    terenie należącym do państwa (gminy?).