    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Podział rynku DSLR w Japonii 2008
    Date: Fri, 2 Jan 2009 18:40:40 +0100

    On Fri, 2 Jan 2009, dominik wrote:

    > EVF ciągle są wieki świetlne za większością wizjerów,

    O, obserwuję zmianę tonu na grupie ;)
    Już tylko "większością".

    Niezaprzeczalnie mam przyjemność wyłącznie natykać się na tę
    mniejszość (w aparatach z dolnej półki), ale siakoś nie wiem
    dlaczego te zachwyty.

    - "szybkość", czyli brak opóźnienia
    - widoczność przy śladowym świetle (i użyciu statywu)
    ...niech będą, choć tego 1. za bardzo nie rozumiem, może poza tele
    (przecież na EVF patrzymy JEDNYM okiem, jest jeszcze drugie
    jak ktoś potrzebuje).

    Ale co w jakiegoś P, C, F czy coś podobnego patrzę to:

    - ostrość. Bez potwierdzenia - chyba dokładniej dało się w Zorkij
    (dalmierz) nastawić wg skali i odmierzeniu metrów "na oko",
    bez użycia dalmierza :[
    - kadr. Tragedia. Nijak nie mogę się oswoić, że w wizjerze jest
    już przykadrowane ;)
    - podgląd skutków ustawień, a raczej ich brak. Przy EVF dość trudno
    o *gruby* błąd w BW czy ekspozycji. O histogramie przed nosem
    nie wspomnę przez grzeczność.

    > a tym bardziej za wszystkimi pełnoklatkowymi.

    A to się nie wtykam.
    Poza ostatnim punktem oczywiście.

    pzdr, Gotfryd