    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Pokorne ciele dwie matki ssie...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 10 May 2022 10:11:35 +0200

    On Mon, 9 May 2022 22:02:58 +0200, ii wrote:
    > Tak se pojechałem koleją znowu przez Polskę.
    >
    > Zamiast 500zł za paliwo zapłaciłem 77zł. Plus oczywiście eksploatację.
    > Będę wracał to znowu oszczędzę. A jak powtórzę to jeszcze raz to
    > oszczędzę około 2kzł czyli tyle co chcą ode mnie za przekroczenie o 69.
    > Pozostaną punkty. O ile oczywiście nie zakwestionuję metrologii
    > policyjnej. Ale zostawmy to.

    > Bardziej interesujące jest to, że ja za Wasze pieniądze jadę. Unia
    > dofinansowuje koleje do 2030 a Wy na tę Unię płacicie podatki.

    Ja widac my placimy, ale ty tez placisz :-)
    Przyda nam sie na starosc :-)

    A kolej ... zalezy od trasy.
    Np Wroclaw-Piotrkow Trybunalski.
    Niby po drodze do Warszawy, ale nie dla PKP.

    Czas przejazdu od 2:57 do 5:30. No dobra, niech bedzie 3h.
    Jakbym jechal do PT, to jeszcze znosnie. Ale jak jade do jakiejs wsi
    obok, i ze wsi obok ... to robi sie znacznie dluzej i drozej.
    A jak trzeba w pare osob pojechac, czy z drobnymi bagazami ...

    > Przejazd był taki se. Jechałem pierwszą klasą (! 77zł !), ale w wagonie
    > retro. Nie było stolików i gniazdek do podłączenia laptopów :-)

    Jak to mowia - odpoczynek, chyba ze cie okradna, lub czas zmarnowany
    :-)

    > Nie było też wagonu restauracyjnego. Wózek tylko przejechał z kawą i
    > słodyczami.
    >
    > 130km/h, coś 580km, to daje mimo wszystko porównywalny do samochodu czas.

    No widzisz - a w/w trasa to 220km samochodem, lub 250km ale w calosci
    s-kami i autostradami.

    Widze, ze moj ulobiony przyklad powraca.
    Wroclaw - Szklarska Poręba. 125km. 3h koleja.
    Postep, bo kiedys bylo 5h. Ale potem byly chyba 2h - widac komus
    przeszkadzalo :-(

    No i nie pojade na narty pociagiem.

    Ale np do Czestochowy - pociag szybszy.

    > No ale nie wyemitowałem CO2, jakby to CO2 było największym zmartwieniem.
    > Se na bilecie można przeczytać że 3x mniej niż samochód i 8x niż samolot.

    Taa, ciekawe ile w tym prawdy.
    Ciezkie te pociagi, no ale jak wypelnione, to moze i mało na pasazera
    wychodzi.

    A prad masz skad? Tu nie Norwegia :-)

    A elekryczne mozemy miec ?

    J.