eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPokorne ciele dwie matki ssie... › Re: Pokorne ciele dwie matki ssie...
  • Data: 2022-05-12 12:16:35
    Temat: Re: Pokorne ciele dwie matki ssie...
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 12.05.2022 o 01:46, Poldek pisze:
    > W dniu 2022-05-10 o 11:08, ii pisze:
    >> W dniu 10.05.2022 o 00:46, Poldek pisze:
    >>> W dniu 2022-05-09 o 22:02, ii pisze:
    >>>>
    >>>> Tak se pojechałem koleją znowu przez Polskę.
    >>>>
    >>>> Zamiast 500zł za paliwo zapłaciłem 77zł. Plus oczywiście
    >>>> eksploatację. Będę wracał to znowu oszczędzę. A jak powtórzę to
    >>>> jeszcze raz to oszczędzę około 2kzł czyli tyle co chcą ode mnie za
    >>>> przekroczenie o 69. Pozostaną punkty. O ile oczywiście nie
    >>>> zakwestionuję metrologii policyjnej. Ale zostawmy to.
    >>>>
    >>>> Bardziej interesujące jest to, że ja za Wasze pieniądze jadę. Unia
    >>>> dofinansowuje koleje do 2030 a Wy na tę Unię płacicie podatki.
    >>>> Jestem takim samym pasożytem jak policjant. Płacicie mi za pracę,
    >>>> emeryturę a teraz jeszcze za przejazdy :-) Pokorne cielę :-)
    >>>
    >>> Drogi dla samochodów są sponsorowane od zawsze przez całe
    >>> społeczeństwo, jeżdżące i niejeżdżące), a paliwo do lokomotyw jest
    >>> obłożone opłatą drogową (na asfaltozę).
    >>
    >> Co chcesz przez to powiedzieć?
    >
    > Ze rzeczywiste koszty budowy, utrzymania dróg nie są pokrywane nawet w
    > znaczącej części przez kierowców. I to mimo opłaty paliwowej, akcyzy,
    > VATu i czego tam jeszcze, co jest zawarte w cenie sprzedaży paliwa. Aby
    > panicz sobie jechał po asfaltozie bezpłatnie (tzn. nie płacąc realnej
    > ceny w postaci opłaty za przejechanie każdego kilometra "publicznej"
    > drogi), to na to się składają WSZYSCY - ci co nie jeżdżą, co jeżdżą i ci
    > co nienawidzą samochodów ze względu na hałas, spaliny i degradację
    > samochodozą obejmującą systematycznie coraz większą część otoczenia - ci
    > też się składają.

    No tak, ale przez to mamy normalną gospodarkę. Babcia ma dekoder itp
    itd. Natomiast .. ja pisałem o tym, że więcej dokłada się do kolei niż
    do dróg. Bo jeśli bilet kosztuje 77 a paliwo 500 to chyba czujesz kto do
    czego dokłada.

    > Chcę powiedzieć, że młotoryzacja, jako całość opiera się na układzie o
    > mafijnym charakterze. Ten układ zawarty jest pomiędzy branżą
    > młotoryzacyną: producentami samochodów, części zamiennych, akcesorów,
    > obsługi, firmami budującymi drogi, parkingi, stacje benzynowe, garaże,
    > mosty, myjnie, opony, ubezpieczenia, wydobywającymi ropę,
    > przetwarzającymi i transportującymi i sprzedającymi paliwa, smary i
    > stal, plastik, beton, asfalt, lakiery, znaki i sygnalizatory i co tam
    > jeszcze, a władzą, która na przestrzeni ponad stu lat od rozpoczęcia
    > młotoryzacji została kupiona przy pomocy doskonale zorganizowanego,
    > ciężko opłacanego lobbingu, propagandy, prania mózgu i przekonywania
    > przy pomocy kalkulacji przekazywanych pod stołem, że opłaca się
    > młotoryzować, bo władza będzie miała z czego czerpać podatki, a
    > rzeczywiste koszty będą ponosić inni - największe planeta jako całość,
    > ci co nie kochają młotoryzacji i zamiast smrodu, hałasu, zagrożenia
    > wypadkami i degradacji otoczenia zniszczonego nadmierną rozbudową
    > infastruktury, woleliby ciszę, czyste powietrze i móc bez strachu
    > puszczać dzieci na dwór.

    Kolej nie opiera się o taki układ? Nie jeszcze bardziej?

    > Nie bez powodu zalew świata młotoryzacją rozpoczął się w kraju, który od
    > swojego fundamentu opiera się na kradzieży (ziemi Indian), oszustwie
    > (podsuwanie umów sprzedaży ziemi Indianom wcześniej spajanym alkoholem),
    > ludobójstwie (eksterminacja Indian), niewolnictwie (sprowadzanie i
    > eksploatacja murzynów z Afryki). To w USA niejawny układ koncernów
    > młotoryzacyjnych wykupił działające sieci tramwajowe w miastach, żeby je
    > zlikwidować i w ten sposób odebrać ludziom wybór/zmusić do korzystania z
    > samochodów. Drugim krajem, na którym oparła się masowa młotoryzacja są
    > faszystowskie Niemcy - Hitler używając więźniów wprowadził plan budowy
    > autostrad i Hitler rozkazał produkcję pierwszego masowego samochodu
    > osobowego w Europie, którego nazwał Volkswagen :-)

    No ale to, że w przeszłości nakradziono nie przesądza o tym czy dzisiaj
    jest dobre. Ludzie raczej z własnej woli korzystają z prywatnych
    samochodów mimo wysokiej ceny przejazdu. Nie widzę tutaj wpływu lobbingu
    tylko rzeczywiste korzyści. Jakoś nie korzystamy z pojazdów komunikacji
    publicznej których nie brakuje. A kolej to już w ogóle ... główna
    działka to cargo a nie przewozy osób.

    Ogólny wniosek z twojego gadania byłby że powinniśmy do ciągnięcia
    koniami wrócić.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: