  • 1. Data: 2010-01-22 14:22:20
    Temat: Policja a niezarejestrowane auto...
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Witam,

    Planuje kupic auto sprowadzone z Wloch, po oplatach, ale jest ono na drugim
    koncu Polski.... Ale nie wiem, jak zorganizowac jego transport :-(

    Komis mówi mi, żebym się nie przejmował, wykupił ubezpieczenie OC na numer
    VIN samochodu, przegląd techniczny włoski jest aktualny i jechał. Tablic
    rejestracyjnych włoskich nie ma, bo auto we Wloszech zostalo wyrejestrowane.
    Komis wydrukowal na kartonie kopie wloskich tablic i proponuje, zebym na
    nich wracal.

    Czy ktos moze poradzic, co mi grozi za przejazd takim autem w razie kontroli
    policji?

    Najbardziej mnie martwi, czy policja moze mi zabrac auto na parking
    policyjny....

    A moze ktos ma jakis pomysl, jak taki problem trnasportu swiezo
    sprowadzonego i jeszcze niezarejestrowanego auta najlepiej rozwiazac?

    Najprosciej byloby pewnie laweta, ale 500 km laweta... musialbym tansze auto
    wybrac :-)

    Dzieki za wszelkie porady,
    pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2010-01-22 14:56:53
    Temat: Re: Policja a niezarejestrowane auto...
    Od: mister <b...@e...com>

    W dniu 2010-01-22 14:22, Bartosz Zoltak pisze:
> [...]
    >
    > Najprosciej byloby pewnie laweta, ale 500 km laweta... musialbym tansze auto

    1. Komis wysyla Ci dokumenty potrzebne do rejestracji, rejestrujesz je i
    jedziesz po samochod z nowymi blachami.
    2. Tymczasowe blachy (czerwone) - nie wiem jak bardzo skomplikowana jest
    procedura otrzymania ich i czy czasami (jako nowy wlasciciel) i tak nie
    potrzebujesz chociazby faktury. Sprawdz to w necie.

    Generalnie pierwszy sposob jest powszechnie stosowany.

  • 3. Data: 2010-01-22 14:57:30
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    IMHO nie można u nas ubezpieczyć pojazdu na VIN a jedynie na nr.
    rejestracyjny. Nie jestem pewien, więc niech ktoś potwierdz, bądz zaneguje
    bo spec nie jestem.

    Jednak gdy kupowałem swoje auto sprzedawca (handlarz) powiedział, że da mi
    komplet jakichś niemieckich tablic, na które będzie można właśnie wypisać
    polską polisę na 30dni. Powiedział, że w kraju mogę spokojnie jeździć takim
    autem (o ile zostaną uiszczone wymagane opłaty związane z nabyciem auta zza
    granicy), jednak w Niemczech nie wolno mi było jeździć.

    --
    Pzdr., Wycior

  • 4. Data: 2010-01-22 15:01:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wycior" <w...@w...pl> napisał
    > IMHO nie można u nas ubezpieczyć pojazdu na VIN a jedynie na nr.
    > rejestracyjny. Nie jestem pewien, więc niech ktoś potwierdz, bądz
    > zaneguje bo spec nie jestem.

    Jesli jest wloski dowod z nr, to mozna na ten nr i VIN, potem tylko
    zmiana.

    Jeszcze mozna inaczej - niech je komis zarejestruje [zaliczka jakas
    ?] a potem kupisz odpowiednio drozej.
    Doplacisz chyba ponizej 200zl, za to oszczedzisz sobie
    potencjalnych klopotow.

    J.

  • 5. Data: 2010-01-22 15:46:49
    Od: "Romeo_rk" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Wycior" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > IMHO nie można u nas ubezpieczyć pojazdu na VIN a jedynie na nr.
    > rejestracyjny. Nie jestem pewien, więc niech ktoś potwierdz, bądz zaneguje
    > bo spec nie jestem.

    można
    Warta tak ubezpiecza. Jakiś czas temu kupiłem sprowadzoną Vectrę, jeszcze
    bez opłat. Pojechałem po nią 700 km. Na miejscu zapłaciłem OC na nr VIN
    (właśnie w Warcie), pojechałem na pierwszy przegląd i tak wracałem do domu.
    Trochę "z duszą na ramieniu", bo jakby się jakiś upuierdliwy policjant
    znalazł, to być może by się czepił - nie wiem ;)
    Ale do końca właśnie nie wiedziałem, a że jestem z takich, którzy najpierw
    coś robią, a potem dokładnie się zastanawiają - więc wsiadłem i pojechałem
    :) Dojechałem bez żadnej kontroli, więc nie jestem w stanie powiedzieć, jak
    policja by na coś takiego zareagowała.
    I już ;)
    pozdrawiam, RK

  • 6. Data: 2010-01-22 17:40:36
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > można

    A miałeś jakiekolwiek tablice rej.?
    Pytam z ciekawości :). Jeszcze nie widziałem samochodu na drodze bez żadnych
    numerów :). Musiałoby to fajnie wyglądać :)

    --
    Pzdr., Wycior

  • 7. Data: 2010-01-22 19:07:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Bartosz Zoltak pisze:

    > Czy ktos moze poradzic, co mi grozi za przejazd takim autem w razie kontroli
    > policji?
    >
    > Najbardziej mnie martwi, czy policja moze mi zabrac auto na parking
    > policyjny....

    Sprawa wygląda tak, że jechać dalej tak Ci nie pozwolą.
    Jak zostawisz go nawet w miejscu dozwolonym, to samochód bez tablic mogą
    odholować.
    Jedyne co być mógł negocjować, to to że zaraz zawołasz lawetę.

    Do tego mandat.

    Pytanie jeszcze jakie dokumenty potwierdzające, że jesteś właścicielem
    tego pojazdu przedstawisz policji. Pamiętając że cięty policjant może ni
    w ząb nie zrozumieć żadnego papieru nie napisanego po Polsku, więc sama
    umowa K-S nie będzie wystarczająca.

> [...]
    >
    > Najprosciej byloby pewnie laweta, ale 500 km laweta... musialbym tansze auto

    Jak masz czym to pociągnąć, to możesz pożyczyć przyczepę-lawetę.

  • 8. Data: 2010-01-22 19:53:03
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2010 17:40:36 +0100, Wycior napisał(a):

    > Jeszcze nie widzia?em samochodu na drodze bez ?adnych
    > numerów :). Musia?oby to fajnie wygl?daae :)

    Pojedź do "serbskiej" części Kosowa.

    --
    Pozdrawiam,
    ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 9. Data: 2010-01-22 20:10:16
    Od: "Dman-666" <d...@t...o2.pl>

    Patrze a tu w szybce robal taki: news:hjcb3m$s1s$1@news.onet.pl ! Pewnie
    kiero jakis, ten J.F. . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:

    > Jesli jest wloski dowod z nr, to mozna na ten nr i VIN, potem tylko
    > zmiana.

    A w jakich TU ...oprocz Warty o ktorej pisze Romeo?

    --
    Dman-666
    6A13 z bombom LPG, Stolec

  • 10. Data: 2010-01-22 20:56:37
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 22 Jan 2010 19:10:16 +0000 (UTC), Dman-666 wrote:
    >kiero jakis, ten J.F. . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:
    >
    >A w jakich TU ...oprocz Warty o ktorej pisze Romeo?

    Allianz nie robi problemow, a mysle ze wiekszosc nie robi problemow.

    J.