  • Data: 2021-01-28 23:57:52
    Temat: Re: Pomiar przepływu
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:
    > Tak to ogolnie sie robi, tzn plytki same generuja dzwiek i odbieraja, na
    > przemian w dwie strony.
    > Tylko ... zanim doprowadzisz do dzialania, to pewnie troche czasu minie.
    > A gotowy kosztuje ... trzy zera ?

    Ale źródłem nie musi być przetwornik. Uderzam w rurkę przed obydwoma, a
    czas propagacji pomiędzy nimi robi swoje :) Później z drugiej strony -
    za czujnikami i mamy 2x przepływ. Teoria.

    > Zwracam uwage, ze stal tez swietnie przewodzi dzwiek, i znacznie szybciej.

    No właśnie, znacznie szybciej, więc można odfiltrować. Chyba że coś
    zacznie się odbijać i wracać. Dlatego pytałem czy ktoś to męczył.

    > Jedna z prostszych opcji do sprawdzania - chlodzenie elementu grzanego.
    > Termistor wiekszej mocy, zasilany tak, aby sie grzal, chlodzony
    > przeplywajaca wodą. Drugi termistor dla kalibracji.

    Pakuję w rurkę ponad 20kW i różnice mam niewielkie. Teoretycznie mogę
    wepchnąć ćwiartkę megawata

    > P.S.
    > https://allegro.pl/oferta/przeplywomierz-czujnik-prz
    eplywu-cieczy-2-cale-7557056505

    Kupiony, zobaczymy co to przyjdzie. Na stałe go nie podłączę, ale do
    pomiarów wystarczy.

    No tak :)

    Może ten kupiony wystarczy.

    Miłego.