  • 1. Data: 2021-01-23 21:57:03
    Temat: Pomiar przepływu
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Sprawa jest...do rozważenia. Mam wrażenie że ktoś już o coś podobnego
    pytał, może będą więc wnioski.

    Musze zmierzyć przepływ wody w instalacji, a że rury na poziomie 1.1/4"
    to żadne czujniki przepływu jakie mogę pożyczyć nie obejmują. Są metody
    ultradźwiękowe, ale tutaj z kolei nie mogę namierzyć nikogo z takim
    przetwornikiem/miernikiem. Może uderzę jeszcze do wodociągów, ale
    kiepsko to widzę. Pomyślałem o liczniku wody i użyciu kalkulatora, ale
    pierwsze spojrzenie na maksymalny przepływ i już wiem, że zadyszkę złapie ;)

    Czy jest sens naklejania w odstępie powiedzmy 50cm dwóch płytek piezo i
    stukania po rurce w jakiejś odległości od pierwszej? Jak bym złapał
    czoło fali, to z opóźnień można by policzyć prędkość wody w rurze, a z
    tego przepływ. Jeden pomiar na przepływie, drugi na wyłączonym, albo
    prać z drugiej strony czujników w rurkę i wtedy różnica 2x by wyszła.

    Ktoś coś próbował takiego? Fizyka dobra, tylko nie wiem czy w praktyce
    tak prostymi środkami można jakiekolwiek sensowne wartości otrzymać.
    Wynik +-10%, no nawet 20% był by mocno przydatny.

    Ktoś coś wie?

    Irek.N.

  • 2. Data: 2021-01-23 22:15:14
    Temat: Re: Pomiar przepływu
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-01-23 o 21:57, Irek.N. pisze:
> [...]
    > tak prostymi środkami można jakiekolwiek sensowne wartości otrzymać.
    > Wynik +-10%, no nawet 20% był by mocno przydatny.

    Może coś takiego (pierwsze z googla)?

    https://magma.sklep.pl/product-pol-4428-Przeplywomie
    rz-czujnik-przeplywu-cieczy-1-1-4-5-4.html

  • 3. Data: 2021-01-23 22:37:12
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Może coś takiego (pierwsze z googla)?
    >
    > https://magma.sklep.pl/product-pol-4428-Przeplywomie
    rz-czujnik-przeplywu-cieczy-1-1-4-5-4.html

    Ciekawy, ale dostępności nie ma, ceny też, boję się też czy to może
    pracować 24/7, wygląda raczej domo niż przemysłowo :) Ale kierunek
    dobry, poszukam podobnych, ale z gwintami metalowymi. THX.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 4. Data: 2021-01-23 22:47:12
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Szału nie ma. Albo zabawkowe (wykonaniem i ceną) z przepływami na
    poziomie 2m3/h, albo przemysłowe za mniej fajne pieniądze. Poza tym
    trzeba by wcinke w instalację zrobić. Temat nadal więc aktualny.

    Irek.N.

  • 5. Data: 2021-01-23 22:56:27
    Od: Swift <p...@g...com>

    Próbowano też coś innego. Na mojej Alma Mater w Instytucie Podstaw Elektroniki.
    Przepływomierz płetwowy, czy też brzechwowy - jakoś tak to wówczas nazwano. W
    poprzek rury wstawiony jest (po średnicy) pręt spełniający rolę przeszkody. Okazuje
    się, iż częstotliwość wirów odrywających się od takiej przeszkody, jest wprost
    proporcjonalna do prędkości przepływu cieczy. Częstotliwość tą rejestrowano za pomocą
    umieszczonej za przeszkodą płetwy (przypominającą tą ogonową u ryb) z czujnikiem -
    piezo czy tensometrycznym - nie pamiętam. Pamiętam prototyp. Jak dalej potoczyły się
    losy opracowania, nie wiem

  • 6. Data: 2021-01-24 01:18:29
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.01.2021 21:57, Irek.N. wrote:

> [...]
    > kiepsko to widzę. Pomyślałem o liczniku wody i użyciu kalkulatora, ale
    > pierwsze spojrzenie na maksymalny przepływ i już wiem, że zadyszkę

    To może log elektromagnetyczny?

    --
    Mirek.

  • 7. Data: 2021-01-24 01:25:34
    Od: jacek <j...@f...pl>

    No ale co, wodomierza z odpowiednim przepływem nie da się dobrać? Ile m3/h?

  • 8. Data: 2021-01-24 11:42:24
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-01-23 22:37, Irek.N. wrote:

> [...]
    > pracować 24/7, wygląda raczej domo niż przemysłowo :) Ale kierunek
    > dobry, poszukam podobnych, ale z gwintami metalowymi. THX.

    a nie prosciej zwykly wodomierz zrobic na jakims obejsciu?

    potrzebujesz sprawdzic to otwierasz zawór puszczajac przez niego,
    skonczysz to puszczasz z powrotem prostą rurą...

    https://archiwum.allegro.pl/oferta/wodomierz-licznik
    -cw-ciepla-woda-dn-50-2-cale-i7093710662.html

    ====X==wodomierz======
    || ||
    || T ||
    ==========X========================

  • 9. Data: 2021-01-24 12:59:17
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 23.01.2021 o 21:57, Irek.N. pisze:
> [...]
    > tak prostymi środkami można jakiekolwiek sensowne wartości otrzymać.
    > Wynik +-10%, no nawet 20% był by mocno przydatny.

    Stara dobra kryza. Dobrze policzona praktycznie nie wprowadza oporu.

    P.P.

  • 10. Data: 2021-01-24 13:21:23
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

> [...]
    >
    > https://archiwum.allegro.pl/oferta/wodomierz-licznik
    -cw-ciepla-woda-dn-50-2-cale-i7093710662.html

    Nie taki zwykły, troszeczkę większy niż klasyczny, ale tak, mogę tak
    zrobić, tylko że to zmienia instalację, bo jak już to wypadało by 3
    zawory, 2 kolanka, 2 trójniki i gdzieś to zmieścić. Imprezka na 700PLN :)
    A ja potrzebuję tylko raz zmierzyć/oszacować i nic więcej. To chyba
    prościej na wężach elastycznych, a później rozebrać.

    Miłego.
    Irek.N.