  • 111. Data: 2017-03-19 10:52:20
    Temat: Re: Postęp techniczny w podeszłym wieku
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sat, 18 Mar 2017 17:25:26 +0100, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > Lepszy format c:

    Jedynie słusznie to echo|format

  • 112. Data: 2017-03-19 12:49:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Friday, March 17, 2017, 12:41:33 PM, you wrote:

    > Jak nie był, jak był. "Karty dźwiękowej" na AY3-8910 nie robiłeś, a
    > zewnętrzna klawiatura na kontaktronach, a przerobienie 3calowej stacji
    > FDD na 5i1/4", albo poźniej na 3,5", a wyciągnięcie zespolonego video
    > przed modulatorem, a rozbudowa pamięci RAM.

    W ZX Spectrum sygnał zespolony przed modulatorem miał odwróconą
    polaryzację i trzeba było na tranzystorze PNP zrobić prosty odwracacz
    :)

    Obok mnie leży i kurzy się interfejs Centronics sklejony na 74LS373,
    2x7453 i 74121. Działał z ArtStudio i również z poziomu Basica LPRINT
    i LLIST. Drivery miały niewiele ponad 100 bajtów.

    Zrobiłem też obsługę dalekopisu na wyjściu magnetofonu. Ze względu na
    sprzężenie pojemnościowe tego wyjścia musiałem zrobic separację na
    jFET'cie (2SK41E), żeby zapewnić wystarczającą stałą czasową. Ale
    działało. Mam gdzieś zadołowany listing programu do obsługi tego -
    wydrukowany na dalekopisie - bodaj T1000 (nie T100, to nie pomyłka).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 113. Data: 2017-03-19 12:59:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Saturday, March 18, 2017, 9:03:50 AM, you wrote:

    > Stare dobre czasy:
    > Tragedia, bo w programach pisanych w Clipperze czy Foxpro należało
    > dopisać jedną instrukcję coś w rodzaju SET CENTURY ON czy SET EPOCH TO i
    > zainkasować wynagrodzenie. Tose ne vrati, pane Holik.

    To nie tak. Jeśli w formatkach miałeś 8-znakowe pola na datę, to Ci
    się data w całości przestawała mieścić - formatki też trzeba było
    przestawić.

    W moich programach nie było problemu formatek - od razu miałem
    przeznaczone 10 znaków na datę. Ale kłopotliwe okazało się coś zupełnie
    banalnego - interpretowanie nazw plików generowanych na podstawie
    daty. Ale to też mały problem - przyjąłem datę graniczną 1980 i
    powyżej 80 trzeba było dodać na początku 19 a poniżej 80 - 20.
    Moje programy raczej do roku 2080 nie dotrwają - nic mi nie wiadomo,
    żeby ktokolwiek ich jeszcze używał ;)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 114. Data: 2017-03-19 13:43:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-18 o 19:21, Luke pisze:

    > Czy liczyłeś czas zużyty na skompletowanie narzędzi, naszykowanie

    Narzędzia? Wszystko mam, co potrzeba. Jedyny brak - zgrzewarka, ale tę
    posiada kolega, z którym to robiłem.

    > wszystkiego, zastanowienie się nad tym? Na pewno by wyszło trochę

    Jakie zastanowienie się?
    Przekroje znane, przejścia znane, tylko iść do sklepu i kupić rury zimne
    i gorące, kolanka i jakieś cybanty.

    > więcej. A w razie niespodziewanych problemów, to można by było i na
    > drugi dzień dokończyć.

    Jeśli problem typu nieszczelna złączka, to żaden problem: odciąć i
    zarobić powtórnie.

    > Owszem, to zajmuje godzinkę albo i mniej, jeśli masz wszystko gotowe. I
    > jeśli wiesz, że nagle nie będzie problemów typu "kran się nie chce
    > odkręcić i co teraz". A jadąc na drugi koniec miasta po żabkę do sklepu

    Szwedem się robi takie rzeczy, nie żabką. Żabka do mufek.

    > można spalić paliwa na taką kwotę, która stanowi już znaczny procent
    > usługi fachowca.

    Zaleta: jakiś badziewny leroy na tyle blisko, że nie bardzo się opłaca
    odpalać auto :)

    > Duży odsetek ludzi sobie w takich warunkach radzi, ale są ludzie, dla
    > których w ostatecznym rachunku fachowiec ma same zalety. A do tego może

    Widziałem roboty "fachofcuf" (nie poprawiać) - i raczej dziękuję. I to z
    różnych dziedzin: i murarzy nie wiedzących choćby co to wieniec albo
    jakie są wiązania cegły; widziałem stolarzy, nie wiedzących kiedy
    stosuje się akację a kiedy grab; widziałem elektryków, nie umiejących
    złożyć instalacji wyłącznika przechodniego; ostatnio nawet mechanika
    samochodowego, próbującego nakrętkę metryczną wkręcić na śrubę calową -
    przykłady można mnożyć :(

    > jeszcze dojść prosty fakt, że przy obecnym trybie życia ten ktoś mógł
    > być zmęczony na tyle, że mu się najzwyczajniej nie chciało.

    Też bywam zmęczony, jak przykładowo wracam od upierdliwego klienta,
    który do serwera dopuścił śfagra, "bo się zna na komputerach".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 115. Data: 2017-03-19 14:43:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 18 Mar 2017 20:23:51 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Moze i proste, ale jak nagle zaczyna cos migac w samochodzie, to
    temat
    > cie przerasta :-)

    To tylko kwestia konkretnej implementacji a nie samego w sobie can
    (gdy się nie zna id czujnikow i interpretacji ich payloadu).

    --
    Marek

  • 116. Data: 2017-03-19 14:55:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 18 Mar 2017 20:32:06 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Te sa ... straszniejsze
    > https://www.youtube.com/watch?v=wNBc8xIht-U

    Wyciagasz pochopne wnioski z prymitywnej manipulacji. Telewizja
    kłamie. Zapytaj autora ilu rzeczywiście przepytał i dlaczego wyciął
    wszystkie prawidłowe odpowiedzi z filmu.

    --
    Marek

  • 117. Data: 2017-03-19 16:19:49
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-18 o 22:01, re pisze:

    > Użytkownik "Janusz"

    > Lepszy format c:
    > :)
    > bo dysk twardy już był.
    > ---
    > W latach 80-tych ?
    No oczywiście, tzw winchester 20M japoński, chyba nec,
    rok to był chyba 87 lub 88.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 118. Data: 2017-03-19 16:21:30
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-03-19 o 10:52, slawek pisze:

    > Jedynie słusznie to echo|format
    A format przyjmuje strumień wejściowy?
    pytam bo nie wiem a sprawdzał nie będę :)

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 119. Data: 2017-03-19 17:02:11
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Sun, 19 Mar 2017 16:21:30 +0100, Janusz <j...@o...pl> wrote:
    > A format przyjmuje strumień wejściowy?

    Yes ;)

  • 120. Data: 2017-03-19 18:22:07
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-03-18 12:32, Marek wrote:
    > generalizacje
    >
    > Ależ ja właśnie pytam (fakt, nie wprost) o indywidualne postrzeganie,
    > Wiadomo, każdy inaczej to odbiera.

    Zawsze lubiłem grzebać w technicznych szczegółach. W międzyczasie
    nauczyłem się, że nie uczyć się oznacza cofkę, więc sobie radzę bez
    problemów jak dotąd. Problem może powstać gdy zasoby neuronów okażą się
    niwystarczające do podejmowanych zadań, np. od browarów. :-)
    No ale wszystkich czeka jakaś emerytura. Oby jak najpóźniej, bo od
    bezproduktywnego siedzenia w domu tylko depresja i rozwolnienie.