  • Data: 2020-08-04 15:10:54
    Temat: Re: Postęp w bateriach.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-08-03 o 22:32, J.F. pisze:
> [...]
    -jadrowa-elektrownia-atomowa-tokamak-ITER-czysta-ene
    rgia,32423

    >W artykule piszą już amerykanom w 2013 r. bilans wyszedł dodatni,
    >teraz tylko pozostaje kwestia skali i technologi przy budowie.

    Tokamaki sie robi od lat bodajze 60-tych, wiec jak slysze ze sa
    potrzebne pieniadze na jeszcze jeden, wiekszy i lepszy, i ktory juz na
    pewno bedzie dzialal, ale za 25 lat ... to tak sobie mysle, ze
    odpowiedzialni ludzie juz dawno beda na zasluzonych emeryturach :-)

    >Za te 20 lat już nikt o nim nie będzie pamiętał, autonomiczne 1-2
    >osobowe auta w wypożyczalni będą się same ładowały, podobnie jak
    >teraz roboty sprzątające, Ty się tylko będziesz przesiadał do
    >następnego żeby dojechać gdzie chcesz.

    Jest to moze jakis pomysl, ale przeladowanie wszystkich bagazy tez
    jest uciazliwe ...

    >Ale ono nic nie wnosi ponad to co daje ropa, a uzysk energetyczny
    >jest mniejszy bo trzeba włożyć energię żeby zsyntetyzować to paliwo.

    Ale ropa sie skonczy, i to raczej szybko.

    >Jak by to było tanie i sprawne to już dawno byśmy tak robili, a
    >jednak poza Niemcami którzy robili benzynę z węgla z powodu braku
    >dostępu do ropy, nikt tego nie robi, może jak ropy braknie, ale to
    >jeszcze długo nie.

    Jak sie skonczy, a bedzie tania energia, to sie nie bedziesz pytal czy
    to sie oplaca :-)

    J.