eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach.Re: Postęp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Postęp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22f411$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f281d10$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1> <20200803174026.59569c36@mateusz>
    <rg9q8a$qmc$1$Janusz@news.chmurka.net> <20200804072824.4a793e35@mateusz>
    <rgbc82$nhe$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <5f2962a0$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f296752$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Tue, 4 Aug 2020 16:36:52 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.11.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1...@4...net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 18
    Message-ID: <5f297282$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    X-Trace: 1596551810 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 515 83.142.196.21:57839
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2305
    X-Received-Body-CRC: 1698407392
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682295
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 04.08.2020 o 15:58, Jacek Maciejewski pisze:

    > Jak zwykle, spoza drzew nie widzicie lasu. Niechby nawet sprawność
    > całego ciągu technologicznego trakcji elektrycznej była dużo mniejsza
    > niż spalinowej, to i tak *musimy* odejść od spalania węgla.

    Ale to zupełnie inny temat. N dzien dzisiejszy jest jak jest i większa
    sprawność elektryków (oraz ich ewentualna "ekologiczność") nie jest
    wcale oczywista. Była już kiedyś dyskusja na temat CO2 generowanego
    przez trakcję spalinową i elektryczną. Okazało się (podawałem źródła) że
    tramwaje są tylko trochę lepsze od autobusów, le ratuje jes tylko
    wielokrotnie niższy wspólczynnik tarcia obręcz-szyna od kapeć-asfalt
    (około 10 krotnie mniejszy OIDP). A to było bez liczenia masy akku (co
    prawda tramwaje są cięższe, więc może wyjdzie na jedno, choć z drugiej
    strony mogłyby być lżejsze, ale jak widać się nie opłacało).

    --
    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: