  • Data: 2020-08-02 10:35:13
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, August 2, 2020 at 9:59:50 AM UTC+2, Myjk wrote:

    > Oczywiście że u podstaw leży troska o zdrowie ludzi. To że potem wchodzi
    > polityka do gry i każdy próbuje ugrać coś dla siebie to już inna bajka.

    ... i o tej trosce sie zapomina

    > Które przepisy, walka o OZE, walka o niższą emisję, nakazywanie aby
    > samochody nie smrodziły, żeby piece domowe nie kopciły i to wszystko
    > cuzamendokupy nie truło ludzi, bo potem ich trzeba leczyć za niebotyczne
    > pieniądze napychając kabzę koncernom farmaceutycznym?

    Uwazasz, ze jak bedzie prawdziwe zero wszelkich emisji to ludzie dozyja do 110 lat i
    umra zdrowi? ;)
    Praktywa wyglada dokladnie odwrotnie - im dluzsza srednia zycia, tym te koncerny
    wiecej zarabiaja, programy spoleczno-emerytalne nie daja rady...
    Stad m.in (jak twierdzi sporo ludzi) pojawiaja sie pomysly legalnej eutanazji...

    > Nieśmiało chciałem zauważyć, że do niedawna, a gdy już było wiadomo że
    > kroczy OZE (i Tesla), te europejskie koncerny kurczowo trzymały się tego że
    > EV to fanaberia jednego oszołoma. Dopiero po dieselgate dostali kopa w dupe
    > na rozpęd. To o jakim promowaniu niemieckiej i francuskiej motoryzacji w
    > odniesieniu do EV, gdy sami niemcy cisną na ograniczenie CO2 i innych
    > trutek, tu piszesz -- przecież to jakiś absurd.

    Ta sama logika od lat, czyli "zrobmy takie normy, zeby nasze fabryki nie mialy
    konkurencji na rynku Eu". Zwykly samochod spalinowy to za 10-20tys mozna
    wyprodukowac, wprowadzajac cala game wymagan, w tym kolejne normy emisji spalin
    skutecznie zablokowali rynek np. przed Chinskimi i Indyjskimi pojazdami...
    Az przesadzili i sami nie mogli tych norm spelnic ;)
    Teraz bedzie podobnie - pewnie najwieksi zgadaja sie z glownymi producentami
    elektrykow, zeby wzucic je do "ich puli" przy liczeniu sredniej emisji na pojazd, a
    zadna firma z zewnatrz nie bedzie miala szans sprzedac zadnego pojazdu spalinowego.
    czyli znow maja monopol CBDU ;)

    > Znowu mylisz skutki z przyczynami. To się zmieniło nie z powodu ograniczeń,
    > ale zmiany technologii, tzn. producenci smrodów spalinowych zaczęli
    > wyciskać z silników maksymalne moce (także turbawkami) -- to wtedy pojawił
    > się problem, a nie przy ograniczeniach emisji.

    Tak nie do konca, bo wymusily to rowniez przepisy, np. podatki rosnace mocno wraz z
    pojemnoscia, w Francji algorytmy liczenia "koni fiskalnych" itp...

    > Poważnie, zrewiduj swoje poglądy, bo się odechciewa tych twoich wywodów
    > nawet czytać, a co dopiero komentować. :/

    Jak mi dadza jakies podstawy do zmiany pogladow to why not? ;) Natomiast obecne
    dzialania UE mnie raczej w nich utwierdzaja :(