eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach. › Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
    u!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg3vli$cfm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f258a8b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg44ai$faq$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f259e22$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg5eig$bmi$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f265ea5$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg5r64$iju$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f26994b$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg6ci1$tmd$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f26cac9$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg6lc5$1va$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 2 Aug 2020 19:39:54 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.11.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <rg6lc5$1va$1$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 321
    Message-ID: <5f26fa6a$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1596389994 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 519 80.53.118.49:59737
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 14474
    X-Received-Body-CRC: 1295840218
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682171
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-08-02 o 17:16, Cavallino pisze:
    > W dniu 02-08-2020 o 16:16, cef pisze:

    >>>> I nie wybiorą EV dopóki nie będzie konkurencyjny.
    >>>
    >>> Im więcej się sprzeda, tym będą tańsze.
    >>> Więc to tylko kwestia czasu.
    >>
    >> Właśnie ten czas jest tu przedmiotem sporu.
    >
    > Czas od czego konkretnie?

    Do tego dnia, kiedy statystyczny uzytkownik samochodu będzie
    do przejazdu dom-praca czy jako drugie auto na zakupy w
    lokalnym markecie wybierał coś z segmentu EV
    zachęcony ceną tego rozwiązania (zakup+uzytkowanie)


    >> i będzie musiał nastąpić jakiś przełom technologiczny.
    >> Bo, żeby sprzedać więcej trzeba zapewnić infrastrukturę
    >
    > Nie trzeba.
    > Sama się zrobi, wraz ze wzrostem ilości chętnych na nią.

    Uważasz, że to się zapętli.
    Ja tak nie myślę.

    >>>>>> O ile dobrze pamiętam to najwięcej samochodów sprzedaje Toyota -
    >>>>>> i technologicznie nie postawiła na kompletnie bezemisyjny samochód,
    >>>>>
    >>>>> Już właśnie zmieniła zdanie i wsiada do tego pociągu....
    >>>>> No ale Ty wiesz lepiej...
    >>>>
    >>>> Co takiego zrobili, że uważasz, że wsiadła?
    >>>> Kompletnie olali EV,
    >>>
    >>> Tak pisali na słupie o sołtysa na Twojej wsi, czy opowiadasz jakieś
    >>> dyrdymały sprzed 10 lat?
    >>
    >> Co konkretnie ma Toyota w segmencie bezemisyjnym?
    >> Bo na rok 2020 nie ma nic.
    >
    > Poszukaj.
    > Hasło "toyota" "samochód elektryczny" na przykład.

    > No jak mówię.
    > Z 10 lat wstecz jesteś.
    >
    >> Masz jakieś ciekawe informacje, to podaj źródło.
    >
    > Use Google.
    > Toyota już jakiś czas temu odpuściła wodór i próbuje nadrabiać czas
    > stracony i gonić światową czołówkę wśród elektryków.
    > Tak z 10 na 10 pierwszych linków z ostatniego roku o tym mówi......
    > Kilka z nich:
    > https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/615408
    ,toyota-corolla-hybryda-samochod-elektryczny-akumula
    tor-mirise-denso.html
    > https://leftlane.pl/2019/03/12/pierwsza-elektryczna-
    toyota-trafi-na-rynek-w-2021-roku/
    > https://www.motofakty.pl/artykul/toyota-i-lexus-trzy
    -nowe-crossovery-pojada-na-prad.html

    Ale tego jeszcze nie oferują - coś jak nasza Izera -
    tyle, że predzej Japończycy coś zrobią niż my.
    Poza tym takie modele, to w Niemczech robią od lat
    do obsługi transportu wewnątrzzakładowego.
    Takie większe wózki golfowe - to bardziej eksperyment niż produkt rynkowy.
    Chyba podają to tylko po to, żeby nie było, że nic nie ma.

    Ale przyznam Ci rację, że dłubią w tym więcej niż myślałem.


    >>>>> Produkcja elektryka to mocno co innego, niż produkcja smrodowozu.
    >>>>
    >>>> Koncerny sobie poradzą.
    >>>
    >>> Tak im się właśnie wydawało.
    >>> Ale rzeczywistość skrzeczy.
    >>>
    >>> Nokii tez się kiedyś coś wydawało.
    >>
    >> To jednak trochę inny produkt.
    >> Choć w sumie też się pozbierali.
    >
    > Co się zrobili?
    > Tak się pozbierali, że nie istnieją od dawna....

    Nie analizowałem rynku telefonów, ale jakieś Nokie
    chyba oferują. Widzę, że na dużym skrzyżowaniu
    na mojej drodze do pracy wybudowali właśnie drugi biurowiec -
    po co firmie, która nie istnieje takie zaplecze biurowe
    we Wrocławiu?

    >> Na razie nie ma o czym czytać, bo traktuję temat jako ciekawostkę
    >> bardziej.
    >
    >
    > No właśnie.
    > A ja śledzę wszystkie informacje o ID3 od ponad roku, bo byłem nim
    > zainteresowany.
    > I jak najbardziej jest o czym czytać - bo udowadnia znakomicie to o czym
    > piszę.

    Tym bardziej cenię sobie Twoje opinie, ale ich bezkrytycznie nie przyjmuję.
    Wiem jak działa przemysł - szczególnie niemiecki - znam pewne zależności
    obowiązujące przy transferze kapitału i know-how w przemyśle motoryzacyjnym,
    lotniczym, przetworczym, farmaceutycznym i wiem,
    że transfer i zmiany nie następują w ciągu 20 lat - a w branży będącej
    pewnym novum
    dla dotychczasowych spalinowych liderów potrwa zapewne jeszcze dłużej.
    Hybrydy stały się popularne dopiero w końcówce ubiegłego wieku -
    jako rozwiązanie oferowane klientowi - a przyspieszyły mocniej gdy ropa
    trochę poszybowała w latach kryzysu 2008. Teraz mineło prawie 30 lat
    i nic się nie dzieje a jak sam piszesz jest to już ślepa uliczka.
    Za 30 lat tak samo ślepa się może okazać EV w obecnym formacie.


    >> Jak na razie to hybrydy stanowią największy procent tego rynku ogólnie
    >> zwanego elektrycznym w sektorze samochodowym.
    >
    > Ślepa uliczka, ale na dziś dobra do pokazania ludziom, że jazda na
    > prądzie może być ok.
    > Następne już kupioę bev-y.
    >
    >
    >> Może też poczytaj zanim napiszesz, że nikt nie chce kupować.
    >> Akurat te auta będą zapełniać tę pierwszą niszę czyli bliski transport
    >> w dużych miastach.
    >
    > Nie będą, bo nie są bezemisyjne i nie wjadą.

    Z braku innych pojazdów będą takie przepisy, że wjadą.


    >>> Albo nie są w stanie uruchomić prawdziwych elektryków, bo źle je
    >>> skonstruowali.
    >>
    >> To akurat prawda jest, bo się specjalnie do tego nie przykładają.
    >
    > Tak się nie przykładają, że prezesi którzy nie są w stanie ogarnąć tego
    > tematu masowo wylatują z roboty....

    Nie znam tematu.
    Nie szukali pracy u mnie :-)

    >>>> Jaki skowyt? Przecież to ich rynek.
    >>>
    >>>
    >>> Był
    >>> Już się właśnie kończy i oni o tym wiedzą.
    >>> Ty jeszcze nie.
    >>
    >> Zajrzyj do statystyk sprzedaży.
    >
    > No właśnie zaglądam.
    > Widzę że elektryki idą do przodu, a reszta się zwija.
    > Tempo tego procesu rośnie, a nie spada.

    Efekt nowości i strategii sprzedaży.
    Kupują klienci instytucjonalni, którym łatwiej to sfinansować
    kosztem kilkunastu Kowalskich czy Ci, którzy
    mają łatwiejszy dostęp do infrastruktury itp
    Samych pionierów, którzy kupią bo nowe jest pewnie rzędu 2%
    tyle samo snobów - to się nasyci do poziomu 15-20%
    w pierwszych kilku latach i potem zastój.
    W liczbach bezwzględnych to nieznaczący procent u każdego z
    gigantów na rynku.

    >> Dokonaj jakiejś analizy zanim ot tak palniesz głupotę,
    >> że mając 99%
    >
    > Piszesz to w temacie, w którym dostałeś czarno na biały, że elektryki to
    > już teraz 16% tegoż rynku?
    >
    > Nie wstydzisz się nic a nic?
    > Bo to już nie jest brak wiedzy, tylko ośli opór przy swojej niewiedzy i
    > nieprzyjmowanie do wiadomości faktów.

    To chyba bardziej brak zrozumienia u Ciebie.
    Zmiana produktu na inny to nie jest utrata rynku.
    Kto ma 16% tego rynku?
    Bo zaglądam do statystyk
    https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-model-3-sprzeda
    z-usa-2019/
    i tam tabelka Top Electric Vehicles in Germany za 2019 rok
    i pośród tych firm widzę takie firmy jak:
    BMW, Renault, Tesla, Mitsubishi, VW, Smart, Mercedes, Audi, Huyndai,
    Nissan Kia
    a poniżej tabelki informacja o udziale Tesli - jedyny na tej liście
    spoza branży
    oferującej samochody w segmencie paliwowym - Cytuję: "udział Tesli w
    europejskim rynku sięgnął 0,54 proc. w połowie tego roku" czyli do końca
    roku 2019 pewnie było 1%.
    Więc koncerny mają te swoje 99%. Pisanie, że utraciły rynek jest śmieszne.


    >>>>> Jasne, a Tesla rośnie jak na drożdżach bo produkuje diesle...
    >>>>
    >>>> Tesla tylko wypełniła ten minisegment .
    >>>
    >>> Tak sobie tłumacz.
    >>> Ale nie masz pojęcia o czym gadasz, więc dziwię się że w ogóle to
    >>> robisz.
    >>> Jak Ci brakuje wiedzy w temacie, to przydałoby się żebyś więcej
    >>> czytał i pytał, a nie wygłaszał opinie....
    >>
    >> Opinie to mocne słowo,musiałby je zapodać ktoś z czyim zdaniem
    >> ktokolwiek się liczy.
    >> Ja jedynie przekazuję swoje spostrzeżenia.
    >> Głównie wynikające z czytania tego co ktoś tutaj podlinkuje czy trafię
    >> na to szukając
    >> klientów dla siebie czy przeczytam w analizach rynkowych makro.
    >
    > To trochę mało, żeby wypowiadać się w temacie, o którym nie masz
    > zielonego pojęcia.
    > A już próba dyskusji z ludźmi, którzy się nim interesują na codzień (i
    > to z pozycji "ja wiem lepiej, choć nie mam pojęcia o czym mówicie") jest
    > żałosna....

    Nie roztrząsamy żadnych konstrukcyjnych szczegółow ani tajników
    technologicznych.
    To wszystko na czym opierasz swoje wypowiedzi, to zwykła
    propaganda tylko ze stron bardziej elektrycznych.

    >> Nie zarzucaj mi braku wiedzy,
    >
    > A jednak.
    > Bo to wygląda tak, jak ja bym próbował się wypowiadać o rynku lokomotyw,
    > nie mając o nich zielonego pojęcia i nawet nie próbując go zdobyć.

    Trendy rynkowe to nie jest jakaś superwiedza specjalistyczna.
    Bedac na bieżąco w przemyśłe i ekonomii można to transponować na EV.
    Zasady się nie zmienią.

    >> po prostu mam inne zdanie być może na podstawie tego samego źródłowego -
    >
    > No właśnie problem w tym, że o elektrykach nie piszą w gazetach dla
    > januszy.
    > Więc chcąc zdobyć wiedzę, trzeba wchodzić na specjalistyczne
    > strony/fora/kanały i tam trochę poczytać i posłuchać.
    > Wtedy można sobie wyrobić zdanie o obecnym stanie rynku elektryków.
    > Przypadkiem do tego typu wiedzy nie dotrzesz.
    > Tak jak do wiedzy o lokomotywach.

    I tak robię, zupełnie przypadkiem trafiłem kiedyś z produkcją do
    projektu Mercedesa w Kamenz, więc trochę o tym poczytałem i a stale
    pracuję z branżą budowy maszyn elektrycznych i z opisu różnych projektów
    i rozmów z producentami przy każdej wizycie w DE wnioskuję o możliwych
    kierunkach i trendach patrząc od strony technicznej a nie
    gazetowo/internetowej propagandy dlatego postrzegam to inaczej.
    Temat samochodów elektrycznych jest bardzo popularny w luźnych rozmowach.
    Jak spotykałem się na wieczornym piwku z Niemcami, to temat EV zawsze
    wypływał
    i już w 2008 wyliczyliśmy na serwetce w knajpie, że nie będzie łatwo w
    tej branży
    Więc interesowałem się na pewno wcześniej niż Ty. :-)

    >>>> I to tyle, to będą strefy tylko dla bezemisyjnych w centrach miast.
    >>>
    >>> Tak - od tego się zacznie.
    >>> Tyle że jak ktoś wsiądzie do elektryka, to już smrodowoza nie chce.
    >>> I nawet jak był kupowany jako drugi, to jeździ praktycznie tylko on.
    >>
    >> Znam takich, którym się nie spodobał elektryk.
    >
    > Spytaj ich jeszcze raz za rok czy dwa.

    Minęło już znacznie więcej lat od ich wyborów.
    Nie wracaja do EV- a mój były niemiecki szef to człowiek techniczny,
    ma warunki do ładowania w domu i w pracy,
    do firmy ma jakieś 18km - stać go na zakup nawet zaawansowanego
    elektryka, mógłby dojeżdżać ale pojeżdził chyba rok i stwierdził, że
    fajnie się prowadzi,
    ale jak pojedzie nim do pracy, to musiałby trzymać tam jakiś drugi wagon
    w firmie, bo jak będzie musiał zrobić w okolicy 100km
    (czasem wypad do naukowców z Polibudy, czy jakiś problem u klienta)
    to jest niemobilny a już w zimie to porażka.
    A zdarzyło się to kilka razy i było denerwujące.

    >>> Coś jak z automatami.
    >>> Konsekwencje są łatwe do przewidzenia...
    >>
    >> Automat  przede wszystkim nie wymagał
    >> interwencji otoczenia do użytkowania, więc porównanie
    >> nietrafione.
    >
    > Trafione, bo chodziło o różnice w jeździe.
    > Elektryk wymaga tylko zmiany sposobu myślenia o motoryzacji, już w tej
    > chwili niczego więcej.

    To dopiero wymaga zmiany myślenia - patrz opis użytkowania przez mojego
    Niemca.
    No tak, ładowanie już niepotrzebne?

    >> Ja bym też chętnie kupił coś z tego sektora, żeby spróbować, ale na
    >> dzień dzisiejszy
    >> zupełnie to nie przystaje do moich warunków i nałożonych rygorów.
    >
    > Akurat zakup w tymten rok jak najbardziej
    >> Realnie patrząc przeciętniakowi najprędzej podpasuje hybryda, > ale Ty
    >> uważasz, że tego nikt nie chce kupować
    >
    > Wcale tak nie uważam, wręcz przeciwnie.

    Sam tak napisałeś ze dwa psoty wcześniej.

    > Plug-in jest jakimś krokiem w dobrym kierunku.
    > Tyle że bardzo drogim i mało sensownym, aczkolwiek pozwalającym
    > przełamać strach przed nowością.
    >
    >> i stąd się biorą takie dyskusje.
    >
    > Dyskusje biorą się stąd, że biorą w nich udział ludzie nie mający nawet
    > podstawowej wiedzy w temacie, za to dużo strachu przed nowym.
    > Więc maskują swoje obawy zaciekłością w bronieniu starego za wszelką cenę.
    > Coś jak kapelusznik drżący ze strachu przed naciśnięciem pedału gazu.

    To jest argument poniżej pewnego poziomu.

    Ja akurat niczego nie bronię - jest mi obojętne
    czy zwiększy się produkcja elektryków czy spaliniaków,
    bo pracuję w takim sektorze, który obsługuje przemysł niezależnie od branży.
    Dla mnie jest tylko ważne, żeby jakakolwiek produkcja ruszyła.
    Czy stare czy nowe nie ma znaczenia - ten argument chybiony.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: