    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f253ea1$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <ebnjrtgxq86q$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <yqi39fsgiqkj$.dlg@myjk.org>
    <6...@g...com>
    <1...@m...org>
    <0...@g...com>
    Date: Sun, 2 Aug 2020 19:51:00 +0200

    Sun, 2 Aug 2020 08:37:51 -0700 (PDT), WS

    > Z wyjazdow na narty zauwazylem, ze kazdy grzeje tym, co ma pod reka...
    > Austriacy np. drewnem, Francuzi pradem (z elektrownii atomowych), my
    > mamy wegiel... :(

    Austiacy z pewnością nie grzeją drewnem. Drewnem to kopcą Włosi. Pomimo że
    mają gaz i prąd -- tak samo jak i my go mamy. To kwestia rządów tylko i
    wyłącznie, które na to pozwalają, lub nie.

    > wg mnie nie da sie tego w zaden sposob oszacowac, wiec sa to tylko
    > pseudonaukowe teorie :( nie ma dwu identycznych grup do porownania, jest
    > zawsze sporo roznic, wiec trudno powiedziec co akurat ma wplyw na
    > zdrowie, dlugosc zycia... Tak jak z paleniem papierosow: jedni wyliczali
    > ile to kosztuje leczenie, drudzy twierdzili, ze palacze sporo kasy
    > zostawili w budzecie (akcyzy...), a pozniej "tanio" umierali na
    > nieuleczalnego raka pluc... Wynik badan zalezy mocno od intencji
    > zleceniodawcy :(

    To po co twierdzisz że emenrytury dewastują budżet? Może dwastują go bo
    ludzie przedwcześnie umierają zamiast wypracować kasę na te emerytury.

    > Wiadomo, ze sluzba zdrowia pozera mase srodkow, ale to wynika z ogolnej
    > organizacji, tak to jest z publiczna sluzba... :( Chyba nigdzie nie
    > dziala dobrze, za to pozera mase pieniedzy... Wg
    > https://www.politykazdrowotna.com/media/cache/inside
    _article_image/uploads/images/1f6bbbfc8fed8676dd2dbc
    61a7cad06b.png
    > wiekszosc zgonow to z powodu chorob ukladu krazenia i nowotworow. Uklad
    > krazenia to zapewne zbyt duzo cukru, smieciowe zarcie, otylosc i brak
    > ruchu, nowotwory od lat wiadomo, ze najlepiej zapobiegac, czyli badania
    > przesiewowe itp, ale to nie ma lobbystow, bo zarobic sie na tym nie da,
    > za to na "leczeniu" nieoperacyjnych nowotworow to juz mozna zbic
    > kokosy... :(

    Wymieniłeś wszystko, oprócz zanieczyszczonego powietrza. Już dawno
    dowiedzono, że słabe jakościowo powietrze powoduje choroby krążenia i
    występowanie nowotworów.

    > Wiec zmiana spalinowek na elektryki nic tu nie pomoze, ba, nawet
    > lansowane jako eko dojazd do centrum (+ specjane zielone miejsca
    > parkingowe) ogranicza jeszcze ilosc ruchu, tak jak el. hulajnogi
    > wyparly juz praktycznie rowery miejskie...

    Kwestia mentalności, mi tam PHEV w czynnościach ruchowych nie przeszkadza.

    > To byl wypadek przy pracy ;) w sumie to formalnie trudno sie doczepic,
    > bo testy spelnialy ;) a, ze teraz adwokaci rzadza...

    Formalnie to sprawdzanie norm emisji to jest jakiś żart. Sprawdza się
    emisję podczas postoju, wtedy to największy grat nie smrodzi. Jak depnie na
    drodze bez redukcji to nic nie widać ale kogo by to obchodziło.

    > e tam, dalej produkuja, nawet kopie europejskich samochodow...

    Ale równolegle produkują też EV. Koncerny zagraniczne nie bez powodu
    rzucają elektryki do Chin a nie do swoich krajów czy na swoje kontynenty.

    > raczej u nas jest masakrycznie drogie (u nich ceny sa, normalne,
    > rynkowe), czyli znowu sprawdza sie moja teoria, ze to obciazenia
    > fiskalne wymusily zmiany...

    Nie, po prostu tam są w tej kwestii mocno liberalni, uważają że paliwo się
    ludziom należy tak samo jak woda. U nas jest inaczej, bo akcyza ma właśnie
    ograniczać nadmierne zużycie paliwa i trucie.

    > Mozna jeszcze polaczyc obie wersje, czyli wolnossacy + filtry...

    Tylko kto kupi wolnossącego diesla 90KM z 16 sek. do setki?

    > Nie musi byc ciekawa, chocby brak opieki medycznej, duza ilosc smierci
    > noworodkow juz masakrycznie obniza srednia + wypadki z udzialem dzieci i
    > juz mozna z 10 lat mniej miec...

    Sprowadza się to do jednego, chore społeczeństwo, z którym ilościowo nie
    radzi sobie służba zdrowia, to umierające społeczeństwo.

    --
    Pozdor
    Myjk