  • Data: 2020-08-14 11:21:23
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 13 Aug 2020 12:12:13 -0700 (PDT), WS

    > Zdecydowanie nie, caly czas twierdze, ze wiekszosci ludzi by to
    > pasowalo, zwlaszcza na dojazdy do miasta (pracy), bo maja dostep do
    > ladowania, w wiekszosci nawet 3 fazowego, ale EV sa zdecydowanie za
    > drogie, w stosunku do tego, co ludzie "na wsi" wydaja to ostatnie zero
    > trzeba by skreslic ;) Dla mie jest taki sobie, bo unikam jazdy po
    > miescie (wole rower) i w sumie tylko gdy mocno leje, lezy snieg biore
    > samochod...

    Znowu strzelasz kulą w płot. Akurat na wsi obecnie są o wiele bogatsi
    ludzie niż w mieście. To że ich "nie stać" wynika właśnie z wspomnianej
    mentalności i ignorancji galopującej (co się odbija także m.in. na
    ogrzewaniu domów).

    > Patrze na te dojazdy do pracy, generalnie zawsze staje sie w tym samym
    > miejscu i wiadomo jak to wyglada, czesto w biurowcach sa parkingi
    > podziemne... Jesli ktos uzywa samochodu do pracy i objezdza cale miasto
    > stajac gdzie sie da, to inna sytuacja, ale to nie samochod praywtny
    > tylko "firmowy"...

    Jeszcze niedawno padał argument, że przecież przeciętny użytkownik
    samochodu nie ma gdzie ładować EV, a tu nagle jak pasuje do teorii to się
    pojawiają znikąd parkingi, nawet w pracy. Ale taki hint, pojedź sobie do
    Carolina Med Center na Pory w Wawie, albo do parkingu podziemnego gdzie
    stacjonuje Mitsubishi Motor Car Poland (na Postępu, też w Wawie) i stań
    sobie tam na parkingu, szybko zrozumiesz jaki mezalians popełniasz tym
    stwierdzeniem. No a jakbyś miał za daleko do Wawy, to napomknę tylko że w
    garażach są zamontowane jednostki zewnetrzne klimatyzacji, więc w zimie
    jest tam zimniej (bo sobie biura dogrzewają) niż na dworzu, a w lato
    znacznie cieplej (bo się dla odmiany biura chłodzą) niż na słońcu. I w
    zasadzie większość biurowych parkingów tak jest obecnie organizowana.

    > Statystyk nie znam, w miescie raczej nie wlaczam, chyba, ze faktycznie
    > latem w sloncu stoje, to oczywiscie szyby w dol, chlodzenie na full, ale
    > to sie 2-3 x / rok zdarza ostatnio... w pracy rower, jak leje to
    > problemu nie ma, w sklepach parkingi podziemne, sam. w garazu
    > podziemnym...

    Czyli jesteś znowu wyjątkiem od reguły, bo ja takich co jeżdżą bez klimy
    widuję sporadycznie i albo są to jakieś stare złomy prawdopodobnie w ogóle
    bez klimy, albo podstarzałe zaniedbane trupki co im klima nie działa po
    prostu. Ja zaś klimy nie wyłączam przez cały rok. Zużywa to tyle energii co
    kot napłakał (sprawdzić czy nie spaliniak który marnuje absurdalne ilości
    energii z powodu strat cieplnych żeby móc kapkę chłodzić -- do tego stopnia
    że system STOP&GO traci sens bo sprężarka klimy jest na pasku silnika).

    > Czasem sie nie da, chocby wyjscie z pracy, gdzie jest ~23 na upal 30 stopniowy...

    I oczywiście to wina modułu komfortu w EV...

    > Wlasnie nie do konca... w zimie bedac na zewnatrz jestes w kurtce... i
    > teraz wchodzisz do zimnego, jest calkiem OK, bo jestes ubrany stosownie
    > do tej temp, a automat uwaza, ze powinienes miec +16 ;) o to kolega sie
    > awanturowal lekko, bo druga opcja to bylo zdjecie kurtki przy wejsciu,
    > czyli zimnawo ;) , ale za chwile sie nagrzalo. Po prostu nie chcial
    > wlaczac ogrzewania, co oznaczalo rezygnacje z systemu klimatyzacji
    > (calkowity OFF) i powodowalo parowanie szyb ...

    Ale znowu kombinujesz i podajesz jakieś marginalne przypadki. Kierowca,
    wiedząc że będzie poruszać się samochodem, ubiera się lżej niż ktoś kto ma
    jechać rowerem czy nawet autobusem. Po tym jak wsiada do samochodu MARZY
    aby czym prędzej zaczęło lecieć ciepełko, żeby ręce nie przymarzały do
    kierownicy a tyłek do siedzenia. Między innymi po to w samochodach montują,
    a ludzie kupują, podgrzewane siedzenia, kierownice i szyby jako dodatkowe
    moduły komfortu. Webasto rzadko montują, bo to pieruńsko drogie (choć ja
    już auta bez ogrzewania postojowego nie kupię), a klimy postojowej nie
    montują, bo się w ogóle NIE DA tego zrobić -- a nie dlatego że nie
    potrzebują.

    > Ale ja parkuje na stalym miejscu przy budynku i wiem,
    > gdzie bedzie cien o ~17 ;) Niczego nie szukam...

    Ale są inne sytuacje niż tylko jazda do pracy. Np. ja wczoraj wpadłem do
    sklepu mięsnego, potem musiałem pojechać do zwykłego sklepu, mięcho
    wrzuciłem na przednie siedzenie, klimę zapuściłem na postoju i spokojnie
    mogłem spędzić 20 minut. Normalnie by mi mięcho się ugotowało we
    wczorajszym skwarze. I nie, nie było wolnego miejsca pod drzewkiem, ba, w
    ogóle nie było cienia w okolicy.

    > znaczy w zimie? nie, mam ubranie stosowne do temp i nie wlaczam grzania
    > ;) u mnie nie paruje ;), aczkolwiek min jakie moge ustawic to tez 16 ;),
    > albo sam nawiew...

    Niedawno na grupie padały stwierdzenia że EV do dupy jest, bo zużywa dużo
    energii na grzanie kosztem zasięgu, a niektórzy to się nawet śmiali że
    właściciele EV zakładają dwie pary rękawiczek. A tu proszę, właściciel
    spaliniaka nie grzeje kabiny pomimo że ciepła odpadowego ma od metra. No
    dobrze, ale koniec prześmiewczych żartów, fakty są takie że ludzie grzeją
    kabiny i chcą mieć w nich ciepło, bo ubierają się tak aby przemknąć do/z
    samochodu i stosownie do docelowej temperatury w pojeździe.

    > Jak ktos musi, to ma webasto... ale ja nie widze zastosowania dla mnie...
    > ;) Fakt, jest problem z chlodzeniem, bo trzeba odpalic silnik, co jest
    > nielegalne ;), aczkolwiek na prywatnym parkingu/posesji raczej nikt nie
    > moze sie przyczepic ;) PoRD tam obowiazuje tylko w zakresie kolizyjnych
    > sytuacji (o ile nie ma odpowiednich znakow typu strefa ruchu...)

    Tu już nie chodzi o to czy można czy nie można, tylko ile energii się przy
    tym marnuje i ile zbytecznego ciepła produkuje jednoczesnie obniżając
    sprawność tego chłodzenia. Twoje stwierdzenie że szkoda by Ci było baterii
    na chłodzenie (czy nawet grzanie) brzmi w tym kontekście absurdalnie.

    --
    Pozdor
    Myjk