  • Data: 2020-08-13 21:12:13
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 13 sierpnia 2020 20:07:41 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Podobnie jak nie widziałeś statystyk zasięgu przecietnych ludzi i
    > twierdzisz uparcie że ludzie nie chcą EV, bo im zasięgu brakuje.

    Zdecydowanie nie, caly czas twierdze, ze wiekszosci ludzi by to pasowalo, zwlaszcza
    na dojazdy do miasta (pracy), bo maja dostep do ladowania, w wiekszosci nawet 3
    fazowego, ale EV sa zdecydowanie za drogie, w stosunku do tego, co ludzie "na wsi"
    wydaja to ostatnie zero trzeba by skreslic ;)
    Dla mie jest taki sobie, bo unikam jazdy po miescie (wole rower) i w sumie tylko gdy
    mocno leje, lezy snieg biore samochod...

    > Znaczy zawsze jeździć w kółko żeby znaleźć miejsce w cieniu? A wiesz że
    > słońce się przesuwa (znaczy w sumie to ziemia) i cień raz jest a raz go nie
    > ma? Pomijam już że tak czy siak, nawet w cieniu, cały samochód w tym jego
    > elementy, będą mieć temperaturę otoczenia (szczególnie że silnik gorący jak
    > piec hutniczy), czyli przykładowo 35 stopni, i po wietrzeniu wszystko nadal
    > będzie promieniować.

    Patrze na te dojazdy do pracy, generalnie zawsze staje sie w tym samym miejscu i
    wiadomo jak to wyglada, czesto w biurowcach sa parkingi podziemne... Jesli ktos uzywa
    samochodu do pracy i objezdza cale miasto stajac gdzie sie da, to inna sytuacja, ale
    to nie samochod praywtny tylko "firmowy"...

    > Ja zaś w Egipcie jeździłem taksówkami z klimą. Podobnie autokarami. Poza
    > tym my w Polsce żyjemy, na polskiej grupie dyskutujemy, i tu, z tego co
    > widać po ulicach, ludzie korzystają z klimy częściej niż z niej nie
    > korzystają. Ja nie korzystałem tylko jak mi się sypnęła.

    Statystyk nie znam, w miescie raczej nie wlaczam, chyba, ze faktycznie latem w sloncu
    stoje, to oczywiscie szyby w dol, chlodzenie na full, ale to sie 2-3 x / rok zdarza
    ostatnio... w pracy rower, jak leje to problemu nie ma, w sklepach parkingi
    podziemne, sam. w garazu podziemnym...

    > Używam od lat klimy w samochodzie i w domu/hotelu. Nie choruję, nie kicham.
    > Może dlatego że używam z głową. Na siłę wymyślasz kryteria aby tylko
    > wykazać że moduły komfortu są zbyteczne.

    Czasem sie nie da, chocby wyjscie z pracy, gdzie jest ~23 na upal 30 stopniowy...

    > Wiadomo co lubi większość. Komfort. Komfortem jest wsiąść do ciepłego
    > samochodu w zimie (najlepiej takiego co się sam roztopi ze szronu/śniegu) i
    > chłodnego w lato.

    Wlasnie nie do konca... w zimie bedac na zewnatrz jestes w kurtce... i teraz
    wchodzisz do zimnego, jest calkiem OK, bo jestes ubrany stosownie do tej temp, a
    automat uwaza, ze powinienes miec +16 ;) o to kolega sie awanturowal lekko, bo druga
    opcja to bylo zdjecie kurtki przy wejsciu, czyli zimnawo ;) , ale za chwile sie
    nagrzalo. Po prostu nie chcial wlaczac ogrzewania, co oznaczalo rezygnacje z systemu
    klimatyzacji (calkowity OFF) i powodowalo parowanie szyb ...

    > Ja mam, ale w miescie nie uzywam - wyjazd z garazu, parkuje tak, zeby
    >
    > Się niektórzy śmieją z posiadaczy EV że sobie planują ładowanie... A tu
    > proszę, właściciel spaliniaka planuje ustawianie samochodu tak, żeby mu się
    > nie przegrzewał, ba, stałw cieniu jak do niego wróci.

    Ale ja parkuje na stalym miejscu przy budynku i wiem, gdzie bedzie cien o ~17 ;)
    Niczego nie szukam...

    > W lato szukasz
    > studzienki kanalizacyjnej żeby ci samochód podgrzewała, czy może
    > koksownika?

    znaczy w zimie? nie, mam ubranie stosowne do temp i nie wlaczam grzania ;) u mnie nie
    paruje ;), aczkolwiek min jakie moge ustawic to tez 16 ;), albo sam nawiew...

    > No tak, w spaliniaku nie ma co żałować, bo nie ma takiej opcji.
    Jak ktos musi, to ma webasto... ale ja nie widze zastosowania dla mnie... ;)
    Fakt, jest problem z chlodzeniem, bo trzeba odpalic silnik, co jest nielegalne ;),
    aczkolwiek na prywatnym parkingu/posesji raczej nikt nie moze sie przyczepic ;) PoRD
    tam obowiazuje tylko w zakresie kolizyjnych sytuacji (o ile nie ma odpowiednich
    znakow typu strefa ruchu...)