  • Data: 2024-03-20 22:16:21
    Temat: Re: Poszukiwany wyjazdowy, mały notebook
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/03/2024 19:23, 2late wrote:
    > Co nie pasowalo?

    1) Pi (nawet 4) jest ogólnie powolnym systemem.
    2) Praca z kartą SD to proszenie się o utratę danych
    3) Bootowanie z dysku USB to następny kabel, nie licząc kabli od
    klawiatury i myszki, które lubią się rozłączać same z siebie podczas pracy
    4) Ekrany do Pi zazwyczaj są małe, o kiepskiej rozdzielczości, a
    kanapkowe są grube, zaś przenośny ekran HDMi nie rżóni się rozmiarem od
    laptopa majacego wszystko w środku
    5) gdybym chciał tego pająka wyjąć na lotnisku, został bym zastrzelony
    przez ochronę na sam widok
    6) Pi4 dwukrotnie popsuło się, Pi3 raz, zupełnie bez przyczyny (zwarcie
    w kości RAM). Choć podejrzewam wyładowanie statyczne.
    7) Pi400 jest absurdalnie drogie jak na kiepskie możliwości i nie
    rozwiązuje problemów

    Ogólnie to jest niewygodne rozwiązanie, szczególnie jak trzeba odpalić
    na krześle czekajac na boarding, w pociągu na ciasnym siedzeniu, w łózku
    hotelowym.

    Może, ale tylko może, w grę wchodziłoby jakieś Pi tabletopodobne. Ale
    te, co widziałem, to były samoróbki i najzwyczajniej były grube, z
    obudowami z wydruku. To już bym wolał Mediona z Biedronki, taki
    pato-laptop na Atomie, miał 10x cieńszą obudowę a i tak wyglądał 10x lepiej.

    Mój x230 to naprawdę znakomity kawałek złomu, nie chcę downgrade, tylko
    coś lżejszego i zgrabniejszego, bo jednak x230 to cegła, choć mała.

    PS. Używam Pi tam gdzie ma to sens. To nie tak że Pi jest złe. Jest złe
    w tym zastosowaniu.