    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Poszukiwany wyjazdowy, mały notebook
    Date: Fri, 22 Mar 2024 00:24:05 GMT

    On 2024-03-21, heby <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Przewoziłem kiedyś programator, do jakiegoś CPU, "na robotę", w
    > podręcznym. Samoróbka. Kilka kabli.
    >
    > Koleś od rentgena aż podskoczył jak zobaczył.
    >
    > To nie jest normalne, więc natychmiast wzbudza alarm.
    >
    > Długo się tłumaczyłem. przypuszczam, że przeciętny tumanista widzi w tym
    > od razu zapalnik do bomby, urządzenie podsłuchowe albo sprzęt do
    > hackowania samolotów. Za dużo filmów.

    Tak z rok po 9/11 musiałem się tłumaczyć z kabli w Kopenhadze. Wtedy
    jeszcze woziłem wszystkie w bagażu podręcznym i było tego od cholery
    (komunikacyjne do róznych kamer, ładowarki, zasilacze, sporej wielkości
    kłąb). Jakiś czas potem tych kabli zrobiło mi sie już tak dużo, że
    zacząłem je wozić w bagazu odprawianym, ale cały czas przynajmniej
    kilkanaście sztuk mam w podręcznym, tyle abym mógł używać sprzetu jak mi
    zapodzieją głowny bagaż. Do tego dochodzą akumulatory, trytki, karty, ze
    2 zasilacze, modemy gsm.... No i tylko raz miałem tu własnie nieco
    groźniejszą sytuacje, przy czym jej groza wynikała bardziej, że to było
    w Colombo, gdzie wezwano małe stadko policji lotniskowej czy lokalnych
    trepów i ci nie mogli chyba między sobą ustalić czy jestem potencjalnym
    terorystą czy jednak nie. Innych szykan, czy nawet dokładniejszych
    sprawdzań nie doświadczyłem.

    Ale może trafiają się lotniska bardziej restrykcyjne, np. w takich
    Stanach.

    --
    Marcin