  • Data: 2021-02-18 20:53:53
    Temat: Re: Potencjometr
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    czwartek, 18 lutego 2021 o 18:29:48 UTC+1 SW3 napisał(a):
    > A zastanawiałem się czy dopisać w nawiasie, że oczywiście nie wszystko
    > co jest podłużne musi mieć w nazwie "kolumna". Jednak trzeba było.
    > Kolumna samochodów zawsze ma podłużny kształt mimo że może być zgięty.
    > Tak jak dżdżownica, która nie przestaje być podłużna nawet jak się na
    > chwilę zwinie. Kolumny głośnikowe zwykle mają kształt zbliżony do
    > kolumny (o przekroju wielokąta foremnego, konkretnie kwadratu). Nie
    > zawsze nazwa w momencie powstawania jest ściśle dopasowana do wszystkich
    > egzemplarzy określanego zbioru, czasem nawet nie do większości, nie
> [...]
    A nie przyszło Ci do głowy że jak powstało słowo kolumna to oznaczało ono budowle o
    dużej smukłości służąca do podtrzymywania czegoś, najczęściej dachu. Znajdz jakieś
    doniesienia np ze starożytnego Egiptu o kolumnach kierowniczych do rydwanów? Jak
    widzisz można nowym rzeczom nadawać stare nazwy. Warunek musi być jeden. Nazwy muszą
    zostać zaakceptowane przez ogół użytkowników. Nazwa potencjometr została
    zaakceptowana przez użytkowników chociaż z potencjometrem nie ma nic wspólnego. Tak
    samo w samochodzie zaakceptowano przegub a nie sprzęgło. Skrzynka z głośnikami to
    kolumna chociaż nic nie podtrzymuje.