    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    <QLQjL.1677152$Eeb3.1553163@fx05.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <YQ_jL.319395$GzSf.110346@fx04.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <wtdkL.1678460$Eeb3.1547018@fx05.ams1>
    <b...@4...net>
    <h0vkL.319554$GzSf.137462@fx04.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7UPkL.1802084$wkZ5.1682010@fx11.ams1>
    Date: Sat, 10 Dec 2022 12:20:27 +0100

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Się śmiej, ale to jest pół silnika samochodowego. Jakiś z Hondy typu
    > obecnego Freed miał być protoplastą. Ale wątpię aby był tu związek, bo
    > wcześniej miałem Piaggio X9 200 i też aku starczały na 1.5 roku. Też tak
    > samo zabudowany nad silnikiem. No mowię, to jest tu norma, niezależna od
    > typu i pojemności skokowej motoru. Mój ma w tej chwili 4.5 roku i jest
    > na 3cim aku od jakiś 2ch miesięcy, więc trochę lepiej niż średnia.

    Się nie śmieję. Zdaję sobie sprawę, że współczesny motocykl to taki
    samochód na dwóch kółkach, silnik ma podobny. Tylko stopień spreżenia
    czasem większy, co nie ułatwia kręcenia przy rozruchu. Ale nigdy
    wsześniej nie zastanawiałem się, jak tam układ rozruchowy wygląda.
    Teraz wpisałem na Allegro "akumulator motocyklowy" -- one wszystkie
    mają po kilka Ah pojemności. Do najmniejszego samochodowego bardzo im
    daleko. Już mnie teraz nie dziwi, że tak krótko żyją.

    --
    Jarek