eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPowerbank vs akumulator motocyklowy › Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!.POSTED.77-253-38-91.adsl
    .inetia.pl!not-for-mail
    From: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Date: Sun, 11 Dec 2022 14:08:47 +0100
    Organization: A.P.Z.
    Message-ID: <tn4kq0$13nlj$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    References: <tm2o1e$20m8p$1@dont-email.me>
    <1...@4...net>
    <NwShL.2372179$ulh3.1284663@fx06.ams1>
    <1qdmg184rt6gc$.11i1gbbufucja.dlg@40tude.net>
    <wpBiL.2630622$%q2.1416868@fx15.ams1>
    <10gfrs4u1s5hy$.wp6rz4qas5d4.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2qf17w501h78$.1w41ecjlxlrps$.dlg@40tude.net>
    <h6yjL.1793694$wkZ5.920107@fx11.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <QLQjL.1677152$Eeb3.1553163@fx05.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <YQ_jL.319395$GzSf.110346@fx04.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <wtdkL.1678460$Eeb3.1547018@fx05.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <HMkkL.1806091$YC96.1376119@fx12.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <6OukL.319552$GzSf.284860@fx04.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <3XPkL.1802085$wkZ5.61731@fx11.ams1>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 11 Dec 2022 13:09:20 -0000 (UTC)
    Injection-Info: portraits.wsisiz.edu.pl;
    posting-host="77-253-38-91.adsl.inetia.pl:77.253.38.91";
    logging-data="1171123"; mail-complaints-to="a...@w...edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.5.1 Hamster/2.1.0.11
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <3XPkL.1802085$wkZ5.61731@fx11.ams1>
    X-Antivirus: AVG (VPS 221211-2, 11.12.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:776134
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 10.12.2022 o 00:56, Marcin Debowski pisze:

    >>> Nagłe zepsucie jest jednak trochę problematyczne. Dobrze by było, żeby
    >>> nie sprowadzało się do pojedyńczego zdarzenia.
    >>
    >> Nagłość jest pojęciem względnym. Dla mnie tym "pojedynczym zdarzeniem"
    >> jest poranne nieodpalenie. Ono uruchamia sekwencję zdarzeń, kończących
    >> się nowym akumulatorem pod maską. W razie czego wiem, że mam w rezerwie
    >> jakiś tydzień czasu. Może nawet trochę więcej, ale raczej nie pół roku.
    >
    > Tydzień to jeszcze do ogarnięcia. Byleby to jedno krzywe odpalenie nie
    > było ostatnim.

    Nie do końca jest to zdefiniowane. Problemy mogą być gdzie indziej.

    Miałem/mam taki właśnie. Wystarczy temperatura -10C i nie mogę odpalić
    silnika nawet, jeśli akumulator jest nowy. Kiedyś myślałem, że to wina
    akumulatora ale to cykl pewnych zdarzeń. Akumulator po nocy - 10C ma
    niższe napięcie a zatem prąd rozruchowy jest mniejszy. Mam silnik
    3L/diesel i mechanik nakarmił go olejem półsyntetycznym (był syntetyk)
    wobec czego olej przy tej temperaturze stawia znacznie większy opór,
    rozrusznik nie potrafi wznieść się na obroty, co skutkuje mniejszym
    ciśnieniem na pompie wtryskowej i dupa :) 2 x wymieniałem akumulator ale
    tak się składało, że temperatura później była wyższa i silnik odpalał.
    Dopiero po 4-5 zaniemówieniu obwodu, doszedłem do tego wniosku :)
    >
    >> Podejrzewam, że o bliskim końcu akumulatora mógłby ostrzegać komputer
    >> pokładowy. Przy przeglądach też zdaje się potrafią zmierzyć i przewidzieć.

    Do tego są odpowiednie przyrządy, głównie bazujące na metodzie "zwarcia"
    i pomiaru ale nawet obsługa potrafi "spierdolić" pomiar na skutek
    niewłaściwego styku/podłączenia. Ponawianie takiego pomiaru już nie jest
    takie samo, bo pierwszy pomiar może spowodować rozładowanie...a oni
    potrafią mierzyć 5x i za każdym razem jest gorzej, pomimo że może być
    dobrze :) Cóż, wiedza.
    >
    > No właśnie przes chwilę zastanawiałem się, czy nie zamontować sobie
    > jakiegoś woltomierza, ale z drugiej strony dość wyraźnie słyszę jak
    > odpala. Nawet jeśli nadal odpala po 1 obrocie to jest różnica.

    Mam woltomierz ale to nie jest liniowe. Dopiero kiedy jest "ten dzień" i
    wskaże napięcie rano 12.0V to później już jest lawina zdarzeń. Nawet we
    współczesnych smartfonach nie jest łatwe określenie stanu baterii do
    momentu, kiedy nagle wyłączy się przy 30%. Ogólnie brakuje dobrego
    algorytmu do takich pomiarów i specjalnie dostosowanych urządzeń
    _bezzwarciowych_. Nawet wszelakie apki w telefonach pokazują tak różne
    stany, że nie wiadomo której wierzyć a jest to spowodowane głównie tym,
    że każdy obwód elektroniczny w innym telefonie się różni między sobą i
    nie ma "stałych" na których można oprzeć resztę, stąd różne wskazania.

    Nie piszę tu o skrajnosciach ale właśnie o systemie powiadamiania
    _przed_ awarią.
    >

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: