    From: Wiesiaczek <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Powerbank vs akumulator motocyklowy
    Date: Mon, 12 Dec 2022 08:19:04 +0100

    W dniu 29.11.2022 o 12:50, J.F pisze:

    > Wiekszosc laptopow ma raczej 19V zasilania, nowsze USB-C
    > tez.
    >
    > Sa zasilacze samochodowe do laptopow, na 12V, zawsze to jedna
    > transformacja mniej ..

    > Moze by i starczylo.
    >
    > Z drugiej strony - az sie prosi wydlubac ogniwa, i podlaczyc 3-4
    > szeregowo, po co jakies przetwornice.
    > Tylko lekki strach tak na lapku dłubac :-)
    >
    > J.

    Prosta sprawa!
    Kiedyś w sytuacji awaryjnej (padł zasilacz od laptopa) obciąłem kabelek
    od zasilacza i podłączyłem bezpośrednio do wtyczki samochodowej (ta do
    gniazda zapalniczki).
    Działało dobrze z tym, ze już nie ładował się akumulator laptopa - zbyt
    niskie napięcie z samochodu.

    Czyli jednak dla pełnego komfortu przetwornica jest niezbędna.

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: