  • Data: 2020-10-02 17:15:26
    Temat: Re: Poziom naładowania akumulatora
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-10-02 o 13:28, viktorius pisze:

    > Jak go włożysz do zamrażarki, to pojemność spadnie nagle, choć chwilowo,
    > do czasu ponownego ogrzania.
    > Ogólnie mówiąc, jeśli teraz odpala bezproblemowo, silnik masz sprawny i
    > za bardzo zimno w grudniu/styczniu nie będzie, to zimę przetrwasz. Jeśli
    > będzie bardzo zimno, to pojemność spada z definicji nawet o 50% w
    > stosunku do pojemność w 20?C, wtedy ta połowa z 60% nominalnej
    > pojemności może nie wystarczyć.
    >
    > Cytując klasyka "jeździć, obserwować" ;)

    Ja rozumiem, że jak się zrobi chłodniej, to będzie ciężej odpalać.
    Pytam czy takie zmniejszenie pojemności niesie ze sobą
    zwiększone ryzyko zakończenia żywota z powodu uszkodzenia
    cel/płyt czy co tam jest w środku.
    Przykładowo, że jak aku ma 60% pojemności, to elektrody są pokryte
    czymś tam albo elektrolit/żel jest gęstszy/rzadszy i pobór prądu jak
    przy rozruchu może spowodować pęknięcie
    konstrukcyjne czy trwałe zwarcie.