  • Data: 2020-11-16 18:37:38
    Temat: Re: Poziom naładowania akumulatora
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-11-16 17:48, collie wrote:
    > Tu nie chodzi o dokładność miernika - bo nawet miernik za 2,68 zł z Ali
    > pokazuje napięcie z dokładnością do setnych części wolta - ale gdzie
    > jest podłączony. Mam miernik napięcia podłączony bezpośrednio do klemy
    > akumulatora. Podłączony do gniazdka zapalniczki pokazuje napięcie
    > o 0,5 V niższa niźli rzeczywiste napięcie ładowania akumulatora.

    to już zależy, co do odległości od akumulatora to można sobie
    jednorazowo deltę zmierzyć bo raczej się nie zmienia, a fakt że pokazuje
    setne części wolta to jeszcze zazwyczaj nic nie znaczy bo wpływ
    chociażby temperatury otoczenia na rezystory w układzie miernika jest
    dość znaczny (a tu mamy deltę między latem i zimą rzędu 30-50 stopni a w
    solidnie nagrzanym aucie i większą)

    > Poza
    > tym napięcie w zapalniczce jest zwykle tylko po włączeniu zapłonu.

    nie byłem chyba jeszcze w samochodzie w którym zapalniczka nie działała
    na drugiej pozycji (w sensie - 1. wyłączony, 2. załączony, 3. praca -
    ew.grzanie świec itp. 4. chwilowa - rozruch)

    można sobie zobaczyć czy jest szansa że odpali, czy grzeje świece, jaki
    jest spadek po uruchomieniu (o ile woltomierz jest wystarczająco
    szybki), jakie jest napięcie ładowania, a po wyłączeniu wiemy czy
    akumulator się naładował i czy odpali jutro... tak jak piszę - moim
    zdaniem rzecz nie do przecenienia w przypadku starych diesli zimą,
    zwłaszcza używanych w mieście