eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoziom naładowania akumulatora › Re: Poziom naładowania akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.230.108.12
    8!not-for-mail
    From: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poziom naładowania akumulatora
    Date: Mon, 16 Nov 2020 18:37:38 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <roudd2$cbr$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    References: <5f76e23c$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f781431$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <rou8sn$9rj$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    <qnwjy5454ajz.1o8v1vupqlpww$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: 185.230.108.128
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 16 Nov 2020 17:37:38 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="m4rkiz";
    posting-host="185.230.108.128"; logging-data="12667";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.1
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <qnwjy5454ajz.1o8v1vupqlpww$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2687477
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2020-11-16 17:48, collie wrote:
    > Tu nie chodzi o dokładność miernika - bo nawet miernik za 2,68 zł z Ali
    > pokazuje napięcie z dokładnością do setnych części wolta - ale gdzie
    > jest podłączony. Mam miernik napięcia podłączony bezpośrednio do klemy
    > akumulatora. Podłączony do gniazdka zapalniczki pokazuje napięcie
    > o 0,5 V niższa niźli rzeczywiste napięcie ładowania akumulatora.

    to już zależy, co do odległości od akumulatora to można sobie
    jednorazowo deltę zmierzyć bo raczej się nie zmienia, a fakt że pokazuje
    setne części wolta to jeszcze zazwyczaj nic nie znaczy bo wpływ
    chociażby temperatury otoczenia na rezystory w układzie miernika jest
    dość znaczny (a tu mamy deltę między latem i zimą rzędu 30-50 stopni a w
    solidnie nagrzanym aucie i większą)

    > Poza
    > tym napięcie w zapalniczce jest zwykle tylko po włączeniu zapłonu.

    nie byłem chyba jeszcze w samochodzie w którym zapalniczka nie działała
    na drugiej pozycji (w sensie - 1. wyłączony, 2. załączony, 3. praca -
    ew.grzanie świec itp. 4. chwilowa - rozruch)

    można sobie zobaczyć czy jest szansa że odpali, czy grzeje świece, jaki
    jest spadek po uruchomieniu (o ile woltomierz jest wystarczająco
    szybki), jakie jest napięcie ładowania, a po wyłączeniu wiemy czy
    akumulator się naładował i czy odpali jutro... tak jak piszę - moim
    zdaniem rzecz nie do przecenienia w przypadku starych diesli zimą,
    zwłaszcza używanych w mieście

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 17.11.20 17:14 J.F.
  • 17.11.20 17:25 J.F.

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: