  • Data: 2022-09-26 15:30:51
    Temat: Re: Poziom oleju
    Od: Uncle Pete <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeszcze mnie nurtuje, czy po zmianie z 5W na 10W (synt. na
    > półsyntet.)można kiedyś wrócić z powrotem do 5W bez specjalnych
    > zabiegów, czy to raczej niewskazane?

    Kupiłem 4 lata temu w szwajcarskim komisie samochód (Kia Cee'd 1,6
    benzyna), do którego prawie od nowości z niewiadomych powodów przez
    kilka lat wlewano 10W40 (instrukcja przewiduje tylko 0W-40, 5W-30 i
    5W-40). Po naradzie z mechanikiem zacząłem stosować 5W40, nic złego się
    nie dzieje, oleju między wymianami prawie nie bierze.