  • 1. Data: 2022-09-21 15:22:18
    Temat: Poziom oleju
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Czy w waszych autach też jest duża różnica na bagnecie między autem
    stojącym powiedzmy dobę, a takim 1-2 godz. po jeździe? Duża - powiedzmy
    połowa zakresu min-max. Gdyby tak było zawsze, to bym chyba nie zwrócił
    na to teraz uwagi. Lepkość oleju ta sama co zawsze.
    Raczej nie chodzi tu o niższe temperatury, bo zaobserwowałem to już w lecie.

  • 2. Data: 2022-09-21 15:27:09
    Temat: Re: Poziom oleju
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-09-2022 o 15:22, pueblo pisze:
> [...]
    > połowa zakresu min-max. Gdyby tak było zawsze, to bym chyba nie zwrócił
    > na to  teraz uwagi. Lepkość oleju ta sama co zawsze.

    Olej po jeździe jeszcze spływa do miski (powoli), więc to dość naturalna
    obserwacja.

  • 3. Data: 2022-09-21 17:41:54
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 21.09.2022 15:27, Cavallino wrote:

    > Olej po jeździe jeszcze spływa do miski (powoli), więc to dość naturalna
    > obserwacja.
    Ale nie 1-2 h. Raczej bliżej 1-2 min. :-) Nie, absolutnie nie jest to
    dosyć naturalna obserwacja.

    Do OP: Olej zmieniasz regularnie jak panbuk przykazał co 10 kkm bądź 1
    rok i ba taki jaki zaleca producent czy na jakichś longlajfach zasuwasz?

    A może ostatnio było coś robione przy silniku i mechanik (albo ty sam)
    postanowił zaoszczędzić na jakiejś uszczelce i uszczelnił starą
    silikonem? :-) W każdym razie sugeruję zrobienie płukanki i wymiany
    oleju (no i oczywiście filtrów). A następnie, tak z ciekawości,
    przecedzenie starego oleju przez jakieś drobne sitko bądź pieluchę. A
    także dokładne obejrzenie starego filtra.

  • 4. Data: 2022-09-21 18:25:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tgf36r$1qu1h$1@dont-email.me>
    user pueblo pisze tak:

    > Czy w waszych autach też jest duża różnica na bagnecie między autem
    > stojącym powiedzmy dobę, a takim 1-2 godz.

    raczej nie

    2 godziny to sporo czasu. W moim tak nie ma.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 5. Data: 2022-09-21 19:42:56
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 21.09.2022 16:41, JDX wrote:
    > Do OP: Olej zmieniasz regularnie jak panbuk przykazał co 10 kkm bądź 1
    > rok i ba taki jaki zaleca producent czy na jakichś longlajfach zasuwasz?

    to jakikolwiek producent aut niewyczynowych zaleca wymianę co 10kkm? Bo
    ostatnie co widziałem to 40kkm w Transicie do pierwszej wymiany, czekam
    kiedy napiszą, że olej w silniku nie wymaga wymiany. BMW zalecało do
    mojego Longlife co 30kkm, taki też kupowałem i wymieniałem im na złość
    co 15kkm ;)

    Lukasz

  • 6. Data: 2022-09-21 20:43:17
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2022-09-21 o 15:22, pueblo pisze:
> [...]
    > na to  teraz uwagi. Lepkość oleju ta sama co zawsze.
    > Raczej nie chodzi tu o niższe temperatury, bo zaobserwowałem to już w

    Zawór zwrotny puścił. Wymień, albo poszukaj filtra oleju z zaworem,
    powinno się poprawić.

  • 7. Data: 2022-09-21 23:37:34
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2022-09-21 o 20:43, adam pisze:

    > Zawór zwrotny puścił. Wymień, albo poszukaj filtra oleju z zaworem,
    > powinno się poprawić.

    Chodzi o zawór w filtrze? To nie rozumiem. Czytam, że zapobiega on
    wydostawaniu się oleju z filtra po zgaszeniu silnika, czyli jeśli
    puścił, to olej z filtra będzie spływał i poziom na bagnecie powinien
    się podnieść?

  • 8. Data: 2022-09-22 07:48:40
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 21.09.2022 19:42, ddddddddddddd wrote:

> [...]
    > kiedy napiszą, że olej w silniku nie wymaga wymiany. BMW zalecało do
    > mojego Longlife co 30kkm, taki też kupowałem i wymieniałem im na złość
    ,,Haynes Service and Repair Manual" do mojej zabytkowej corsy mówi ,,Every
    10 000 miles (15 000 km) or 6 months - whichever comes first" z
    adnotacją ,,Vauxhall recommend that the engine oil and filter are changed
    every 20 000 miles (30 000 km) or 72 months. However, oil and filter
    changes are good for the engine and we recommend that the oil and filter
    are renewed more frequently, especially if the vehicle is used on a lot
    of short journeys."

    Mechnicy (w tym ci znani z internetu) są raczej zgodni - co 10 kkm lub 1
    rok. I w żadnym wypadku longlajfów. :-)

  • 9. Data: 2022-09-22 08:22:05
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    > nie zwrócił na to  teraz uwagi. Lepkość oleju ta sama co zawsze.
    > Raczej nie chodzi tu o niższe temperatury, bo zaobserwowałem to już w

    W moich autach nie ma różnicy. Ten sam poziom w parę minut po zgaszeniu
    silnika co po miesięcznym postoju. Faktycznie dziwna sprawa.

  • 10. Data: 2022-09-22 09:56:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 22.09.2022 o 07:48, JDX pisze:

    > Mechnicy (w tym ci znani z internetu) są raczej zgodni - co 10 kkm lub 1
    > rok. I w żadnym wypadku longlajfów. ?

    Jest też druga parafia - tacy, co nie zmieniają wcale, tylko dolewki ?
    Ja w piątek jadę na serwis - wymiana oleju po 30tyś km ?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om