  • Data: 2022-09-26 18:39:31
    Temat: Re: Poziom oleju
    Od: JDX <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 26.09.2022 15:06, pueblo wrote:
    > W dniu 2022-09-26 o 03:35, JDX pisze:
    [...]
    > Niekoniecznie, pobieżne sprawdzenie - taki Castrol Magnatec różnica
    > między 5w a 10w na 4 litrach to 25 zł na allegro.
    Tak, masz rację. Coś mi się popieprzyło i wydawało mi się, że GM Semi
    Synthetic 10W40 jest ponad dwa razy tańszy od GM Dexos2 5W30
    (syntetyczny), a kupowałem w tym roku po 5 l każdego z nich. Obecnie ten
    pierwszy kosztuje 100, a drugi 130 zł.

    > Trochę mam obawy, że gdzieś za bardzo popuści i nie będzie chciał
    > przestać. Może przy zamianie oleju wleję jakiś "ceratek"
    No tak, chodzą słuchy, że może zaszkodzić. Ale to tak naprawdę oznacza,
    że silnik już od jakiegoś czasu był złomem, bo pierścienie pełniły swoją
    rolę tylko dzięki złogom nagaru. W każdym razie Ceratec to dobra rzecz. :-)

    > Jeszcze mnie nurtuje, czy po zmianie z 5W na 10W (synt. na
    > półsyntet.)można kiedyś wrócić z powrotem do 5W bez specjalnych
    > zabiegów, czy to raczej niewskazane?
    Szczerze mówiąc nie wiem, dlaczego trzeba by było stosować jakieś
    specjalne zabiegi. Co prawda jeśli silnik już swoje przepracował, to tak
    na chłopski rozum po powrocie do mniej lepkiego oleju można by
    ewentualnie zaobserwować większe zużycie oleju - podobnie jak po
    płukance. Ale to raczej znak tego, że silnik jest już do dupy, a nie
    olej. Z drugiej strony - ostrych zim mamy coraz mniej, za to lata coraz
    gorętsze -> 10W40, 10W30. :-) W każdym razie bez względu na to co
    wlejesz (w granicach rozsądku), to będzie dobrze, ważne aby regularnie i
    często wymieniać olej.