  • Data: 2020-06-28 16:46:41
    Temat: Re: Poziom wilgotności gleby
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Np. jeden z wariantów. Inny to promieniowanie słoneczne odbite.

    Warto pamiętać o "szczegółach" różniących oba warianty. Typowy strumień
    ciepła geotermalnego to jakieś 25 mW na metr kwadratowy, a strumień
    energii słonecznej dochodzi do 1000 W.

    > Emisyjność jest ściśle związana ze zdolnością do pochłaniania.

    Dlatego też mierzy się dokładnie w częstotliwości wody (pochłanianie)
    i porównuje z inną, niezbyt odległą (albedo). Obie są w dość dalekiej
    podczerwieni (kilka mikrometrów), ale szczegółów nie pamiętam, musiałbym
    dopytać (niedziela jest).

    --
    Jarek