    Subject: Re: Prąd przemienny, niskie napięcie stabilizacja napięcia.
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>
    Date: Sat, 22 May 2021 12:09:17 +0200

    przemiennego? Wartość napięcia kilka woltów wielkość prądu dwa do pięciu miliamperów.
    Czy w dalszym ciągu układ z dwoma diodami Zemsta jest jak Lenin wiecznie żywy?

    > Słownik poprawił zenera na zemstę. Może to Cię zmylilo i napisałeś jak to w sposób
    niepotrzebnie skomplikowany zrobić. Po co mam robić generator sinusoidy jak ta w
    gniazdku jest już zrobiona?

    Bo układ z dwoma diodami Zenera to żaden stabilizator. Jak zachowa się
    napięcie wyjściowe tego "stabilizatora" przy spadku napięcia wejściowego?

    P.P.