  • Data: 2021-05-23 12:36:30
    Temat: Re: Prąd przemienny, niskie napięcie stabilizacja napięcia.
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.05.2021 o 19:27, Astralny Rębajło pisze:
    > stabilizację napięcia przemiennego. Ale jak nikt nie widział ani słyszał
    > o takim to zostanę przy diodach.
    >

    > Stare rozwiązanie do stabilizacji napięcia:
    > https://zapodaj.net/ca7b02dbd00e5.jpg.html
    >

    > Wilgotnościomierz?
    > Pojemnościowo przy kilkuset kHz albo rezystancyjnie. Różne som koncepcje.
    >
    > Mierniki różnistych sypkich produktów oparte są na pomiarze pojemności,
    > natomiast jakie wilgotnościomierze drewna na pomiarze rezystancji, pewnie też AC.

    Miałem w rękach miernik wilgotności ziaren zboża. Wpisywało mu się,
    jakie to zboże i sypało pomalutku na metalową płytkę. Do płytki
    przyklejony był mikrofon, potem jakieś DSP przerabiało dźwięk na
    zawartość wody. Widziałem też miernik wilgotności drewna działający w
    oparciu o TDR. Wbijało się gwóźdź, leciał po nim impuls i po tłumieniu i
    opóźnieniu toto obliczało wilgotność. "Różne som koncepcje."

    P.P.