    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Prawo do naprawy
    Date: Thu, 8 Feb 2024 16:54:47 +0100
    <JzYwN.1672$hq1.844@fx13.ams1>

    On Thu, 08 Feb 2024 04:15:37 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Nie sądzę, aby którykolwiek z wielkich tak robił. Co się robi, to
    > zakłada się pewną trwałość. Pralki czy większe lodówki to większy
    > wydatek, ale drobniejszy sprzęt agd to jakieś 5-6 lat. Mając to na
    > względzie tnie się koszty produkcji. Konkurencja robi tak samo.

    Pralki i lodówki to drobny wydatek szczególnie w $ licząc.
    No chyba, ze ktos jakis wypasiony model kupuje.

    A to i tak znacznie taniej niz cisnieniowy ekspres do kawy :-)

    A trwałosc ... sam wiesz - jak zrobisz trwałe, to z czego będziesz żył
    za 10 lat? :-)

    Tak że sprzęt musi być na tyle nietrwały, zeby klient przyszedł po
    drugi i następne, ale na tyle trwały, aby przyszedł z powrotem do
    ciebie, a nie do konkurencji.

    Gdzies tam jest też normalna technika - np łożyska w pralce wytrzymują
    przeciętnie iles tam, i moze być bardzo kosztowne podwojenie tego
    czasu.

    > Tu ławiej
    > to robić, bo wydatek akceptowalny i sama chęć wymiany na coś nowego, po
    > tych 3-5 latach może wystarczyć.
    >
    > A jak jest coś droższe, to są większe oczekwiania i jakby się miało coś

    A niekoniecznie - np sporo samochodow jest sprzedawanych po 3 latach
    jeżdzenia. Zastaw się a postaw się? Czy inne wyrachowanie?

    > poważniej popsuć w ciągu jakiś 3ch lat i byłoby to też dość częste, a
    > jeszcze dla różnych modeli, to jednak mocno uderzy w wizerunek firmy.

    Dokładnie, ale:
    -ludzie róznie uzywają. Jedni mogą prac co tydzien, inni codziennie.
    -firm jest co najmniej kilka na rynku, jak paru klientów się obrazi,
    to mogą za nich przyjsc byli klienci innej firmy, bo trafili na
    kiepskie produkty tamtej firmy.

    > Takie coś byłoby łatwe do zdemaskowania i miałbyś katastrofę
    > wizerunkową.

    Niekoniecznie.
    Bedzie wszystko w system wpisane, komputer wskaże, którą z magazynu
    załadować, i tylko paru programistów będzie wiedziało, ze tak jest.
    Albo nawet nie, bo będą dwa artykuły w systemie - pralka, i ta sama
    pralka z wydłużoną gwarancją. Niby ta sama pralka.

    Poza tym zawsze mozna puscic taką plotkę na konkurencje :-)

    > Co do tych ubezpieczeń to uważam, że to czyste żerowanie na naturalnej
    > tendencji do "spokoju ducha".

    Ogólnie tak.

    Kiedys do mnie Era dzwoni. "zauwazylismy, ze zdarza się panu
    przekroczyc limit darmowych minut, wiec proponujemy lepszy abonament,
    w którym juz pan nie bedzie musiał płacic wyzszych rachunków".
    Tylko cały czas będą wyzsze :-)

    > Te ubezpieczenia nie są indywidualne, więc
    > działają jak np. NNW, na zasadzie usrednionego ryzyka na puli towarów,
    > gdzie ryzyko usterki jest podobne.

    Tak jest, ale jednak jest jakies ryzyko.
    Na którym łatwo popłynąc, jak się okaże, ze producent bubla wypuścił,
    i to w milionie egzemplarzy.

    Więc trzeba miec odmowę w zanadrzu :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=ZLe0T1rUeDA

    > Pod tym względem, trudno się na nich
    > opierać MZ jako dokładające się do kryterium wyboru. Choc owszem, jesli
    > wszystkie pralki w sklepie maja, a jakaś nie, to może trochę zastanawić :)

    To raczej tak, ze klient wybiera co mu się podoba, a potem sprzedawca
    namawia na dodatek.
    Choc ... nie chwaliła się jakas siec (MM?) ubezpieczeniem od
    stłuczenia ekranu w smartfonie ?

    J.