  • Data: 2021-12-17 09:42:49
    Temat: Re: Prędkość transferu z SSD na HDD, dyski wewnętrzne
    Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

    > Często ukazujesz swą niewiedzę...
    > I chyba niechętnie ją zawężasz... ;)

    Ale wiem że cytowaniem pojedynczych zdań wyrwanych z kontekstu do
    niczego nie dojdziemy.

> [...]
    >
    >     > na zewnętrznym HDD, tu wykres transferu prosty
    >     > jak strzała, po uruchomieniu od razu wskakuje
    >     > na 125MB i tak bez żadnych wahań do końca.
    >     > Niby w stosunku do wewnętrznego HDD średnia
    >     > prędkość transferu niższa, ale jak stabilna.
    >
    > Być może USB (3, jak mniemam) obcina Ci transfer do 125MB/s,
    > zaś sam HDD (jak mniemam 3.5") potrafi dawać znacznie więcej
    > na całej swej powierzchni...
    >
    > Wyrównać w dół łatwo -- gorzej w górę, choć zmyślne kesze to
    > potrafią poprzez kolejkowanie czy przewidywanie w sytuacjach
    > niby szczególnych, które w zwykłym używaniu są powszechne...

    Tak, USB3, ale to chyba bez znaczenia,. Jak sobie przypominam to na USB2
    były podobne prędkości kopiowania z/na ten HDD.

    > Nie słyszałeś o zasadzie piruetu ;) -- odkrytej przez prof.
    > Mirnala ze stoczni bodajże?... Do usłyszenia o tej zasadzie
    > nie są potrzebne lekarskie słuchawki...

    Ów prof widać nie spotkał się z moim dyskiem.

> [...]
    >    ścieżce podczas czytania
    >  - zajętość CPU; mimo DMA -- CPU też pracuje nad transferem
    >  - zmyślne kesze wewnątrz dysku i systemowe, oparte o RAMkę
    >    wewnątrz komputera, poza samym dyskiem
    > Jeśli interfejs jest stale jedynym wąskim gardłem, transfer
    > może być zupełnie płaski... W HDD zazwyczaj czas dostępu ma
    > największe znaczenie, nie transfer interfejsu/magistrali...
    >
    > W RAMkach podobnie -- Cl (puste/martwe cykle) są istotne...
    > Położenie danych w półprzewodnikowych pamięciach nie wpływa
    > na opóźnienia tak, jak w HDD, lecz ogólna użyteczność RAMek

    Spostrzeżenie w temacie VBox. Na starej maszynie miałem go
    zainstalowanego na HDD, na nowym mam na SSD.  Na HDD Linuks Zorin
    startował i wyłączał się normalnie czyli w granicach kilkunastu sekund,
    na nowym kompie robi to błyskawicznie, te operacje zajmują mu 2-3
    sekundy. Pytanie tylko czy chodzi tu o dyski czy o to że w nowym kompie
    wszystko teoretycznie jest wydajniejsze.. A więc moze to 8rdzeniowy
    procek ma więcej do powiedzenia niż "szybszy" dysk..